Manapság már nem elég, ha egy webshopban ömlesztve felsoroljuk a termékeinket és azok árait. Termékajánlók, közösségi funkciók, kreatív ötletek tartják fenn a figyelmet és gerjesztik a pénzköltést: van olyan szolgáltatás, amely mindebben segít.
Webshopot indítani viszonylag könnyű feladat még azoknak is, akik nem profik az internetes programozás, vagy a webdizájn világában. Megannyi előregyártott alapokra húzható shop-motor, összelegózható megoldás kínálja, hogy megoldásaival (kis túlzással) húzd-és-vidd módszerrel készíthető internetes áruház. Ez viszont ma már bizony kevés. Bár ott vannak a termékeink a szép új webshopban, mégis gyenge a forgalom, a látogatók nem jutnak el kedvenc termékeikig, vagy egyetlen vásárlás után sosem látjuk őket többé: pedig az ilyen problémákra már rég vannak válaszok, és megoldások is.

Mitől működik jól a bolt? A webshopok hatékonyságával kapcsolatban egyre több általános szabályt, megfontolandó tippet sorolnak fel a témával foglalkozó tanácsadók. Fontos például, hogy a felhasználó személyre szabottnak érezze a szolgáltatást: ha belép az oldalra, és egy bizonyos terméket keres, találjuk meg a módját annak, hogy proaktívak lehessünk, ajánljunk neki olyasmit, amit valószínűleg tényleg szeretne. Persze ehhez nem árt ismerni a felhasználót, ami kissé nehézkes lehet, ha először jár nálunk - de mégsem lehetetlen.

A 2008-ban alapított Barilliance szolgáltatásainak egy része például a Facebook Connecten alapul: ha valaki belép egy olyan webshopba, amelyben a szolgáltató kiegészítői is futnak, a Facebook adatbázisával való összeköttetés folytán azonnal tudni lehet az illetőről, hány éves, hol lakik, esetleges finomítások leszűrhetőek a megosztott tartalmaiból, lájkolásaiból. Innentől kezdve egyre könnyebb már az első alkalommal valami olyat felkínálni neki, amit nem hajt el egy szempillantás alatt.


Pár sornyi kód A Barillance a fenti okoskodás alapján kínál kiegészítő szolgáltatásokat webshopok üzemeltetőinek. A segédek beágyazása ráadásul csupán pár sornyi JavaScript kóddal történik, így szinte semmilyen programozási szakértelmet nem követel meg a felhasználótól. Az Izraelben alapított, de a világon bárhol elérhető megoldásszállító négy szolgáltatás-csoportot kínál:

● Termékajánlás: az Amazon megoldásaihoz hasonló módszer, amikor az általunk már kiválasztott termék mellett megjelennek ahhoz kapcsolódó, személyre szabott ajánlatok hasonló árukra.
● E-mailes ajánlatok: a fenti módszer e-mail marketinges megvalósítása, amikor a webshop regisztrált látogatója levélben kap személyre szabott ajánlatokat.
● Viselkedés-alapú pozicionálás: a webshop üzemeltetői bizonyos tartalmakat (például az akciós termékek körét, vagy épp a nyitólapon megjelenő árukat) a weboldal látogatóinak szokásai alapján állíthatják össze, figyelembe véve például a gyakori keresőszavakat, forgalmi forrásokat, vagy akár a nap forgalmasabb időszakait is.
● Az eltévelyedők visszacsábítása: itt azokat a regisztrált felhasználókat célozhatjuk meg, akik belekezdtek valamilyen vásárlási folyamatba, de fizetés előtt kiléptek - nekik ajánlhatunk automatikusan olyan termékeket, amik jobban megfelelhetnek az igényeiknek.

A szolgáltatások egy része tehát a webshop saját adatain alapul, más részük a Facebook Connectet is segítségül hívhatja: ilyenkor akár automatikus ajánlatok mehetnek ki e-mailben azoknak, akiknek közeleg a születésnapja. Lehetőség van a facebookos ismerősök által lájkolt termékek megjelenítésére is: az "x barátodnak tetszett ez a termék, vegyél egyet te is" módszer sokak esetében működik.

Scarab Cloud: online termékajánló Magyarországról
Itthon is terjed a közösségi vásárlás
A 30 legnépszerűbb online kereskedő
Hasznos alkalmazások a Google boszorkánykonyhájából

Könnyű és (jó esetben) olcsó A Barilliance implementálásának első lépése, a pár sornyi kód beillesztése igen egyszerű. Ezután maximum egy hétig tart az az időszak, amikor a szolgáltatás mögött álló intelligencia megvizsgálja és finomhangolja a kezelt webshopot.

A szolgáltatás árazása dinamikus, a koncepció a Google hirdetési megoldásaiból merít, egy minimális havidíj mellett ugyanis a javaslatok alapján megvalósult oldalletöltések és az itt megvásárolt termékek arányában számláznak.

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.