Egy új Facebook-szabályozás miatt mostanában sokan kénytelenek vonalzót igazgatni a monitoruk elé, és azt számolgatni, egy fotónak vajon mennyi a 20 százaléka. Egy ötletes kis infografika segít belőni az arányokat.
Decemberben tette közzé tervezett új szabályozását a Facebook, amely január 15-én lépett életbe. Eszerint a Facebook oldalakon megjelenő képeknek mindössze maximum 20 százaléka tartalmazhat szöveges elemeket. A szigorítás valahol érthető is, sokan igyekeztek úgy átverni a hirdetésekkel, lájkolós játékokkal kapcsolatos szabályokat, hogy például a borítóképre írtak akciókról, nyíllal mutogattak a Like gombra, megosztott képeken kínáltak ajándékokat és kedvezményeket. De pontosan mennyi is az a 20 százalék?
Sok a szöveg ■ A Facebook oldalak készítésére szakosodott
ShortStack által készített infografikán több példát is láthatunk arra, milyen elrendezésben, körülbelül mekkora méretben kell elképzelni a 20 százalékot a közösségi oldal egyes képtípusain. A borítóképeken és megosztott fotókon annyira nem is vészes a szabályozás után fennmaradó hely, viszont a Facebook jobb sávjában megjelenő kis hirdetéseken valóban csak néhány, hangyaméretű betűre marad hely.