A New York-i startup vállalkozás nem pénzügyi szolgáltató, és a spanyolviaszt sem találta fel – egyszerűen csak értelmes felhasználói felületet biztosít a pénzügyek intézéséhez.
A Simple 2010 óta fejlesztett rendszere lehetővé teszi, hogy a cég ügyfelei egyetlen alkalmazáson keresztül vásároljanak vagy fizessék a számlákat, elérhessék egyenlegüket és tranzakcióikat, költségvetéseket készítsenek, a kézhez kapott Visa-kártyával pedig készpénzt is felvehetnek, egyelőre 40 ezer amerikai ATM automatából. A Simple ügyfélszolgálati támogatást nyújt nekik, amelyet ugyanazon az okostelefonos appon keresztül érhetnek el. A webalapú alkalmazásba való belépéshez csak egy négyjegyű kódra van szükség, hogy minden elképzelhető banki ügyletet egy-két gombnyomással el lehessen intézni.

Semmiben sem az első  A Simple nem bank, hanem technológiai vállalkozás, így minden szolgáltatást partnerein – jelenleg a Bancorp és a CBW bankokon – keresztül biztosítja. Ez semmiképpen sem újdonság, mint ahogy a tisztán online megoldás sem az, hiszen nekünk sem kell Csehországnál messzebbre mennünk, hogy fiókok nélkül, interneten működő bankot találjunk. A Simple olyan trükkökre is képes, mint a telefon kamerájával lefotózott csekkek befizetése, de már ilyesmi is létezik, mondjuk a Citi Mobile Check Deposit applikációjának képében.




A Simple rövid bemutatkozása


A személyes költségvetés elkészítéséhez és nyomon követéséhez ugyancsak rendelkezésre állnak az Excel-táblánál kényelmesebb eszközök (például mint.com), sőt a díjakat, levonásokat és számlaforgalmi feltételeket is ki lehet kerülni a megfelelő ajánlatok esetében. Ennek ellenére mégsem jelent ellentmondást, hogy a szolgáltatás összességében újszerűnek tűnik; az egyik kritika ezzel kapcsolatban arra hívja fel a figyelmet, hogy a Facebook sem volt az első közösségi hálózat, és az iPhone sem volt az első okostelefon.

Apple-modell  A Simple saját meghatározása szerint olyan ügyfélélményt akart építeni, amilyet annak tervezői maguk is szívesen használnának. A koncepció ennek megfelelően egy kimódolt mobil alkalmazásra épül, amelynek esetében a dizájn is kulcsfontosságú – szemben azokkal a kényszeredett megoldásokkal, amelyek elég gyakoriak a kereskedelmi bankok online lakossági szolgáltatásainál. "Manapság már elvárják a bankoktól, hogy rendelkezzenek mobil appokkal, azok nagy része mégis olyan, mintha utólag biggyesztették volna oda őket. Mi máshogy álltunk a dologhoz, és a mobil alkalmazással kezdtük" – írja a Simple saját blogján a cég egyik műszaki vezetője.




Az első ügyfelek – egyelőre meghívásos alapon – ilyen kártyákat kaptak


A Simple (eredeti nevén SimpleBank) alkalmazás felülete tényleg jól néz ki, és úgy tálalja a különféle készségeket, hogy a felhasználónak nem kell külön interakciókat folytatnia a bankokkal, szolgáltatókkal, számlákkal és csatornákkal. A korábbi tranzakciókat geotargetált rendszerben keresheti vissza, vagy éppen megtakarítási célokat állíthat fel és követhet. Mindezzel a hétköznapi pénzügyi műveletek érthetőbbé, kezelhetőbbé, automatizáltabbá válnak, de semmiképpen sem a "csoportos beszedési megbízáshoz" hasonló találmányok mintájára.

Gyűlnek a jelentkezők  A vállalkozás az első körben csak azoknak az ügyfeleknek kezdte kézbesíteni a Simple kártyákat, akik az elsők között, jó másfél ével ezelőtt jelezték igényüket. Hasonlóképpen az iPhone-alkalmazás is már letölthetővé vált, de annak használatát ugyancsak meghívásos alapon teszik lehetővé. A visszajelzések szűkebb körben való begyűjtése persze nem csak technikai szempontból indokolt, hanem az érdeklődést is fokozza a béta állapotból lassacskán kilépő szolgáltatással szemben: az okostelefon-tulajdonosok már százezres nagyságrendben gyűltek össze a várakozási listán. A cégnél most is fogadják a regisztrációkat, azonban a friss jelentkezőknek nagyjából fél éves várakozási időt jósolnak.




Képernyőképek az iPhone-alkalmazásból


A szkeptikusok általában kiemelik, hogy az appok sikerétől függetlenül nem világos, mitől lenne sikeres maga az üzleti modell, amelyre a Simple épül. A cég két alapvető bevételi forrással számol: a partnerbankokkal megosztott kamatjövedelemből, illetve kártyás vásárlás esetén a bankok közötti jutalék egy részéből termelne hasznot. A hasonló szolgáltatások egyébként pontosan akkor támadnak a pénzintézetekre, amikor azok amúgy is bajban vannak a technológia és a felhasználói szokások változása miatt, és már nem saját iparági versenytársaiktól tartanak a legjobban. Próbálkoznak ugyan az ügyfelek másfajta megközelítésével, sokan azonban nem egy banki közösségi élményre vagy új fizetési lehetőségekre vágynak, hanem arra, hogy a hétköznapok során tudomást se kelljen venniük a bankok létezéséről.

Elektronikus bankolás: új ellenfelek, új játékszabályok
Lassan, de biztosan erősödik a hazai mobilfizetési piac
Az NFC egy ideig még nem lesz tényező a mobil fizetésben 

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.