A privát kép- és linkgyűjteményt a közösségi média megoldásaival kombináló Pinterest kezd itthon is terjedni, így ideje felkészülni a cégeknek, hogy oldaluk idomuljon a vásárlókat hozó szolgáltatáshoz.
Ötleteket, inspirációt vagy csak simán érdekes anyagokat lehet egy helyre gyűjtenie a felhasználóknak a szűk két évvel ezelőtt indult
Pinterest.com oldalon. A rendszer az egyszerű kezelhetőség és az ügyesen kitalált minimalista dizájn keverékével tűnik ki a hasonló témában érdekelt megoldások közül.
Képes lap ■ A meghívásos alapon működő Pinterestben képekhez kapcsolódó anyagokat, linkeket lehet különböző témák szerint egy-egy táblára rendszerezve gyűjteni. A virtuális falra akár saját számítógépünkről, akár az internetről is le lehet szúrni (pin) az egyes elemeket. Ez utóbbihoz a böngésző könyvjelzősávjába kell egyszerű húzással "telepíteni" a Pin It gombot, amellyel ugyanolyan könnyen lehet a táblánkra menteni az adott lapot, mint például ha Facebookon osztanánk meg a hivatkozást.
A sima böngészős könyvjelzőknél sokkal átláthatóbb és nem mellesleg bárhol elérhető emlékeztető felületeket a felhasználók egymástól átvehetik, beemelve ezzel az anyagot saját gyűjteményükbe. Természetesen megosztásra, tetszésnyilvánításra és kommentelésre szintén van lehetőség, mint ahogy arra is, hogy a ismerőseink vagy a minket érdeklő témában járatos szakértők tevékenységét a Twitterhez hasonlóan kövessük.
Az anyagokhoz rendelt képek gondoskodnak róla, hogy egyetlen pillantásra átlássunk több tucatnyi hivatkozást, cikket, dokumentumot. A Pinterest jól jöhet például, ha lakásunkat szeretnénk felújítani: a kinézett bútorok, kiegészítők, tapéták, szőnyegek ugyanúgy helyet kaphatnak egy ilyen táblán, mint már meglévő szobabelsők képei, amelyekből inspirációt meríthetünk, vagy éppen egy idevágó blogbejegyzés a feladatban rejlő nehézségekről. A projekt teljessé tehető a felújítást végző potenciális cégek honlapjával, referenciamunkájának képeivel.
Nyugati szél ■ A tavaly októberben 27 millió dollár befektetői tőkéhez jutó Pinterest értékét jelenleg 200 millióra becsülik, de nem ők az egyetlenek, akik nyerhetnek az egyre fokozottabb érdeklődésen. Igaz, hogy a közönség körülbelül kétharmada az USA-ból érkezik, de a Pinterest képközpontú szemléletét érdemes már most a hazai vállalkozások figyelmébe ajánlani, hiszen egyre több magyar felhasználó bukkan fel az oldalon.
Fontos tehát a termékeket, sőt a szolgáltatásokat is kifejező, jobb esetben figyelemfelkeltő, vagy különleges fotókkal ellátni, mert ezzel teremtjük meg az alapfeltételét a letűzésnek. Szintén érdemes ellenőrizni, hogy a céges oldal megfelelő képi elemét ajánlja-e fel a rendszer a Pin It gomb megnyomására. A Pinterest "gondolatmenetébe" kifejezetten illő vállalkozások (képzőművészek, lakberendezők, ruhatervezők, éttermek, szállodák, desigtermékek forgalmazói stb.) számára megfontolandó a letűzést lehetővé tévő ikon beágyazása magába a honlapjukba. Ezzel is ösztönözni tudják az aktivitást, ami jó úgródeszka lehet a megrendelések szaporításához.
Amúgy a szöveget kiegészítő vizuális megerősítés Pinterest nélkül is fontos eleme az internetes figyelemfelkeltésnek, így pinek ide vagy oda, csak nyerhetünk azzal, ha ebből a szemszögből felülvizsgáljuk cégünk webes jelenlétét.