A privát kép- és linkgyűjteményt a közösségi média megoldásaival kombináló Pinterest kezd itthon is terjedni, így ideje felkészülni a cégeknek, hogy oldaluk idomuljon a vásárlókat hozó szolgáltatáshoz.
Ötleteket, inspirációt vagy csak simán érdekes anyagokat lehet egy helyre gyűjtenie a felhasználóknak a szűk két évvel ezelőtt indult Pinterest.com oldalon. A rendszer az egyszerű kezelhetőség és az ügyesen kitalált minimalista dizájn keverékével tűnik ki a hasonló témában érdekelt megoldások közül.

Képes lap A meghívásos alapon működő Pinterestben képekhez kapcsolódó anyagokat, linkeket lehet különböző témák szerint egy-egy táblára rendszerezve gyűjteni. A virtuális falra akár saját számítógépünkről, akár az internetről is le lehet szúrni (pin) az egyes elemeket. Ez utóbbihoz a böngésző könyvjelzősávjába kell egyszerű húzással "telepíteni" a Pin It gombot, amellyel ugyanolyan könnyen lehet a táblánkra menteni az adott lapot, mint például ha Facebookon osztanánk meg a hivatkozást.

A sima böngészős könyvjelzőknél sokkal átláthatóbb és nem mellesleg bárhol elérhető emlékeztető felületeket a felhasználók egymástól átvehetik, beemelve ezzel az anyagot saját gyűjteményükbe. Természetesen megosztásra, tetszésnyilvánításra és kommentelésre szintén van lehetőség, mint ahogy arra is, hogy a ismerőseink vagy a minket érdeklő témában járatos szakértők tevékenységét a Twitterhez hasonlóan kövessük.



Az anyagokhoz rendelt képek gondoskodnak róla, hogy egyetlen pillantásra átlássunk több tucatnyi hivatkozást, cikket, dokumentumot. A Pinterest jól jöhet például, ha lakásunkat szeretnénk felújítani: a kinézett bútorok, kiegészítők, tapéták, szőnyegek ugyanúgy helyet kaphatnak egy ilyen táblán, mint már meglévő szobabelsők képei, amelyekből inspirációt meríthetünk, vagy éppen egy idevágó blogbejegyzés a feladatban rejlő nehézségekről. A projekt teljessé tehető a felújítást végző potenciális cégek honlapjával, referenciamunkájának képeivel.

Nyugati szél  A tavaly októberben 27 millió dollár befektetői tőkéhez jutó Pinterest értékét jelenleg 200 millióra becsülik, de nem ők az egyetlenek, akik nyerhetnek az egyre fokozottabb érdeklődésen. Igaz, hogy a közönség körülbelül kétharmada az USA-ból érkezik, de a Pinterest képközpontú szemléletét érdemes már most a hazai vállalkozások figyelmébe ajánlani, hiszen egyre több magyar felhasználó bukkan fel az oldalon.

Fontos tehát a termékeket, sőt a szolgáltatásokat is kifejező, jobb esetben figyelemfelkeltő, vagy különleges fotókkal ellátni, mert ezzel teremtjük meg az alapfeltételét a letűzésnek. Szintén érdemes ellenőrizni, hogy a céges oldal megfelelő képi elemét ajánlja-e fel a rendszer a Pin It gomb megnyomására. A Pinterest "gondolatmenetébe" kifejezetten illő vállalkozások (képzőművészek, lakberendezők, ruhatervezők, éttermek, szállodák, desigtermékek forgalmazói stb.) számára megfontolandó a letűzést lehetővé tévő ikon beágyazása magába a honlapjukba. Ezzel is ösztönözni tudják az aktivitást, ami jó úgródeszka lehet a megrendelések szaporításához.

Amúgy a szöveget kiegészítő vizuális megerősítés Pinterest nélkül is fontos eleme az internetes figyelemfelkeltésnek, így pinek ide vagy oda, csak nyerhetünk azzal, ha ebből a szemszögből felülvizsgáljuk cégünk webes jelenlétét.

Miért fontos saját webes hírnevünk? [infografika]
Miért követünk márkákat a közösségi oldalakon? [infografika]

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.