Két hónappal "igazi indulása" után máris kétmillió felhasználója van a Path nevű közösségi szolgáltatásnak. Pedig a megoldás szigorú: csak okostelefonról használható, és nem lehet több ezer ismerősünk sem.
A Path életre hívásában nagy szerepet játszott, hogy a Facebook (és persze a mögötte kullogó egyéb közösségi oldalak) gyakorlatilag végtelen számú ismerős felvételét teszi lehetővé. A startup fejlesztői szerint így egyfajta világméretű, túlbonyolított üzenőfallá válik a közösségi életünk, ahol egy idő után már valóságos zsonglőrmutatványokkal kell egyensúlyoznunk a család és barátok, közeli és távoli ismerőseink kezelésével.
Csak a belső kör számára ■ Az
iPhone-ra és
Androidra elérhető Path használatakor meg kell válogatnunk, kit engedünk be az ismerősi körünkbe, mivel mindössze 150 kapcsolatunk lehet. Így azonban sokkal könnyebb az információk megosztása, hiszen jó esetben nem kell azon gondolkodnunk, egy adott fotó túl intim vagy bensőséges-e ahhoz, hogy az üzenőfalra kerüljön, és különféle "betekintési szintű" csoportok létrehozásával sem kell bajlódnunk. A Path reklámjában is kifejezetten a családra, a hozzánk közel állókkal fenntartható állandó kapcsolatra helyezik a hangsúlyt.
Az alkalmazást fejlesztő cég mostani közleménye szerint a tavaly november végén újratervezett, tesztelői fázisból általánosan elérhetővé váló, második generációs szolgáltatás két hónap alatt elérte a kétmilliós felhasználói kört. A Path új változata ráadásul nem csak a "családiasabb" megközelítés miatt vált sokak kedvencévé, a kifejezetten igényesen megtervezett alkalmazás és a sok funkciót ízlésesen egyesítő megoldások összessége több szakmai díjat és elismerést is besöpört, többek között a legjobb dizájnnal rendelkező mobil alkalmazásoknak járó Crunchie fődíjat.
Családi Lap újratöltve ■ A Path fejlesztői kifejezetten kerülik a közösségi szolgáltatás jelzőt, inkább a Smart Journal (Okos Magazin) fantázianevet használják, amely egészen jól körülírja az alkalmazás működését. A telefonnal a Path felületén belülről készíthetünk gyors fotókat, amelyeket akár egy könnyű szerkesztővel varázsolhatunk egyedivé, de persze itt is megvan a szöveges állapotfrissítés, vagy épp a videók feltöltésének lehetősége.
A megosztáskor egyszerűen csatolhatjuk a földrajzi hely információját is, a következő pillanatban pedig a nagymama máris láthatja az almaszósszal összekent unokát, vagy a távol lévő gazdi a macska által frissen összekaristolt bútort. Extra funkcióként azt is megoszthatjuk, milyen zene szólépp a mobilunkon, de megadhatjuk akár tervezett elalvásunk és ébredésünk idejét is, nehogy a kedves rokonság legszebb álmunkból verjen fel egy "sürgős" hívással.
A felhasználói felület nagy, jól használható elemekből épül fel, tehát a technológiailag kevésbé felkészültek (például szülők, nagyszülők) is könnyebben kezelhetik, a nagy képeket jobban átláthatják. A mobiltelefonoknál már jól bevált a "nagyitelefon", már több gyártó is ráállt a közérthető, egyszerűen kezelhető készülékek gyártására - ez a trend is észrevehető a Path kinézetében és funkcionalitásában.
A Path egyelőre kockázati befektetőktől származó pénzekkel gazdálkodik: tavaly februári indulásuk idején 8,65 millió dollárt sikerült így összekalapozniuk, az elmúlt időszakban pedig újabb befektetők láttak fantáziát az "okos magazinban", bár a második körben begyűjtött összeg nagysága még nem nyilvános.