A Microsoft hivatalosan is közzé tette legújabb irodai csomagjának árait, és már azt is eggyel jobban lehet sejteni, mennyiért kerülnek a boltokba a saját logós Surface tabletek.
Az Office 2013 júliusi bejelentése óta sokan és sokat beszélnek a Microsoft következő irodai csomagjáról. A
kipróbálható változat megjelenését követően ráadásul kifejezetten pozitív értékelések születtek, mind az új funkciók, az újrafaragott kezelőfelület, a felhős integráció, vagy épp az előfizetéses megoldás kapcsán. Az
Office hivatalos blogjából most már azt is tudni, milyen konstrukciókban, mennyiért vásárolhatnak a váltani vágyó ügyfelek.
Egyet sokfelé ■ Az új Office kereskedelmi kampányának egyik legfontosabb jelszava, hogy egyetlen Office 365 Home Premium előfizetéssel akár az egész háztartás számára elérhetővé válik az új csomag. "Míg ön egy notebookon dolgozik, a lánya az asztali PC-t használhatja, a fia pedig a tabletet választhatja. Mindhárman beléphetnek saját Microsoft fiókjaikba, majd elérhetik az ön beállításait és az ön dokumentumait, és ehhez csupán egyetlen előfizetésre van szükség" - magyarázza a blogbejegyzés.
A kampányról máris látható, hogy ugyan továbbra is elérhető a szokásos "vásárolj egyet és használd" megoldás, a fókusz mégis az időszakos előfizetési modellre került, ezt takarja az eddig tisztán cloudban működő Office 365 nevének kiterjesztése. Az otthoni változatban az alapvető szoftzverkomponensek (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Access, Publisher) mellett 20 gigabájtos SkyDrive cloud tárhely, valamint havi 60 percnyi ingyenes Skype telefonhívás jár. Az egy évre 99 dolláros előfizetési díj fejében, a fenti szlogen értelmében többen is használhatnak egy licencet, maximum öten.
A kisvállalatoknak szóló Small Business változat a legfeljebb 10 főt foglalkoztató cégekre céloz. A Small Business az otthoni változathoz képest a Lync kommunikációs szoftvert is tartalmazza, és összesen öt gépre telepíthető egyetlen licenc. Itt alapesetben 10 gigabájtos a SkyDrive tárhely, azonban felhasználónként fél gigabájttal hizlalható, ezen felül az Outlook levelek és csatolmányok számára 25 gigabájtos tárhelyet kapunk. Ehhez a változathoz már szerveroldali megoldások is járnak a felhőből: az Outlookhoz az Exchnage Online biztosít közös naptárat, névjegy- és feladatkezelőt, a Lynchez pedig jár az online csevegő és videókonferencia-modul, csoportmunkára használható a SharePoint Online, és még a céges honlapot is a Microsoft hosztolja. Ez a konstrukció felhasználónként évi 149 dollárba kerül.
Ez a két változat egyaránt a streamingre épülő terjesztésre épül, tehát élő netkapcsolat esetén automatikusan frissül és foltozódik, nem lesznek tehát a korábbiakhoz hasonló biztonsági update-ek és hasonló "letöltendők".
A hagyományos telepítésre és felhasználókezelésre vágyó vállalatok az egyszerűre faragott Professional csomagot is választhatják, amely 399 dollárért "örökös" licencet ad a Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher és Access használatára, ám egyszerre csak egy számítógépre telepíthető.
A Windows 8 kedvezményes frissítési kampányához hasonlóan
az Office 2010 vásárlókat is megcélozza a Microsoft: október 19 után vásárolt Office 2010-ek tulajdonosai az új változat megjelenése után egy éven keresztül ingyen használhatják a Home Premium csomagot.
Irány a felszín ■ Nagy várakozás előzte meg azt is, mennyiért szállnak be a tabletháborúba a Microsoft saját logós táblagépei. A Surface-ek árairól Steve Ballmer friss nyilatkozata adhat tippeket: a vállalat vezetője szerint 300-tól 700-800 dolláros szintig kerülnek piacra a Windows RT-t és Windows 8-at futtató tabletek különféle változatai. A The Times arról kérdezte Ballmert, beszáll-e abba az árháborúba, amellyel egyes versenytársak az iPad trónjára törnek. A Microsoft feje szerint azonban az olcsó tabletek kevesebbet is érnek - példaként az első generációs Kindle Fire-t hozta fel, amelyet "tömegterméknek" nevezett.
A vélemények és ártippek alapján a Windows RT-re épülő modellek különféle verziói a Samsung Galaxy Tab és a 16 gigabájtos új iPad ára alatt nyitnak, a 300 dolláros induló szint az elemzői vélemények szerint már valóban számíthat vonzónak. A 700-800 dollár közötti Surface Pro-val viszont már az ultrabookok ellen indulhat harcba a Microsoft.
A Surface RT táblagépek október 26-tól érkeznek az első célországok boltjaiba, a Pro modellek azonban érdekes módon kihagyják az ünnepi időszakot, és csak három hónappal később startolnak.