Alkalmazkodni kellett az autóiparban elterjedt QNX operációs rendszerhez, amely teljesen új, a korábbiaktól eltérő fejlesztési felület. A fejegység, amely a navigációs szoftvert futtatja, több feladatot is ellát, mint például a multimédiás alkalmazások, vagy akár a klíma vezérlése. A fejegységnek viszont végül egy komplett egységnek kell tűnnie. Meg kellett oldani tehát az együttműködést a többi, más gyártók által beszállított szoftverkomponenssel, amihez el kellett készíteni egy felületet is, amin keresztül a navigációs alrendszer funkciói elérhetőek.
Nagyobb elvárások ■ A járműiparban magasabb minőségi, stabilitási és teljesítmény elvárások vannak, mint a például a PND-k terén. Ezek az elvárások magasabb minőségű szoftvert igényelnek. Egy jármű rendszeréből például több információ is kinyerhető, így beépítették a navigációs szoftverbe a többszenzoros érzékelést, amely a kerékfordulat, a giroszkóp adatai, a követésitávolság-figyelő és ezekhez hasonló berendezések segítségével akkor is lehetővé teszi a navigációt hosszabb-rövidebb időre, hogyha éppen nincs műholdas lefedettség.
A fejlesztőknek meg kellett oldaniuk az azonnali indulás problémáját is, valamint a gyors útvonaltervezést, amely egy ilyen OEM eszközön nem haladhatja meg a 2-3 másodpercet. A különböző napszakokat és időjárási viszonyokat is figyelembe vevő megoldásokat is kifejlesztettek, ami tipikusan nem cél egy PND-nél, az autós navigálásnak azonban célszerű részévé tenni.
Több beszédszintetizátort is támogat a szoftver, hiszen a fejlesztéseket az NNG nem egy adott autógyártónak, hanem egy általuk meg nem nevezett, elsőszintű autógyártó-beszállítónak végezte. Az NNG tehát egy ilyen fejegységbe előre telepített navigációs és térképrajzoló szoftverkomponens beszállítója. A high-end navigációs megoldásokkal szemben a cég abban látja versenyelőnyét, hogy rugalmasabban tud reagálni a piac és a megrendelők igényeire, így például gyorsabban és olcsóbban tudja szolgáltatni a megoldásait.
Az első NNG OEM navigációval szerelt autók várhatóan 2012-ben gördülhetnek ki a gyárból. A tervek szerint több százezer ilyen navigációval szerelt autó készülhet. A fejlesztésből származó első bevételeket is a 2012-es évre várják, addig az elképzelések szerint a régi termékportfolióra alapuló bevételekből gazdálkodnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak