A Google szerint egyszerűbb kijavítani a reklámok erőforrászabáló hiányosságait, mint blokkolni őket.

Idén került beépített lehetőségként az Operába a reklámblokkoló funkció. Ez igen merész húzás volt a norvég programozógárdától, hiszen, mint a Mozilla esetében is, a fejlesztés finanszírozásának jó része az olyan keresőmotorok üzemeltetőivel való megállapodásból származik, mint a Google kereső vagy a Microsoft féle Bing. Utóbbiak (vagy legalábbis webes kereséssel foglalkozó részlegeik) pedig egyértelműen reklámokból tartják el magukat.

A Google azonban nem követi az Opera példáját. Darin Fisher, a Chrome mérnöki csapatának alelnöke egy interjúban nemrég úgy nyilatkozott, hogy tisztában vannak azzal, mennyi kihívás van az online reklámozás területén, és hányféleképpen lehet rosszul hozzáállni a témához. Szerinte azonban, ha a kiadók és a hirdetők megfelelő módon tárják reklámjaikat a webezők elé, akkor az az internetezők és az online ökoszisztéma számára is nagyszerű lehetőségeket jelent.

Ingyen szolgáltatások vs. lassabb betöltődés

Régóta kísértő probléma a reklámok kezelése a weben. Vitathatatlan érdemük, hogy számos szolgáltatást ingyenesen biztosítanak az internetezők számára; például a Google kereső vagy a Facebook közösségi hálózata nem tudna nélkülük díjmentes hozzáférést kínálni rendszereikhez. Ugyanakkor minél figyelemfelkeltőbbre fazonírozott mivoltuk – melyre az átkattintási arány, és így közvetve a bevétel növelése miatt van szükség – gyakran zavaróvá teszi őket, a sok animáció és kód pedig lelassítja a weboldalak betöltődését.

Mindez számos tekintetben megkeseríti az internetezők online életét. Gyorsabban lemerülő akkumulátorok, megnövekedő mobilhálózati költségek, sérülő magánszféra egyaránt kíséri útjukat, sőt, még akár malware forrásként is szolgálhatnak. Mindemellett elterelik a monitor előtt ülő figyelmét a tartalomról, zavaró megjelenésük miatt nem csoda, hogy netezők tízmilliói használnak ellenük blokkoló eszközöket.

Ez egyébként a kiadókra is hatással van; a fenti problémákat, néha egyszerre akár többet is megtapasztaló internetezők adott site-tal való elkötelezettsége ellen hatnak a lomha reklámok. És persze magukra a hirdetőkre is, hiszen miután egy felhasználó reklámblokkolót telepít, nagyon nehéz rávenni, hogy hagyjon fel a szolgáltatás használatával.

A Google CBA-ja

A fenti problémára kísérel megoldást találni a Google a Coalition for Better Ads kezdeményezés létrehozásával. Egy szervezetben próbálja meg összehozni a feleket és közös erőfeszítések megtételére sarkallja őket. Így került a CBA-ba a kiadói oldal, mint a Facebook, a News Corp. vagy a The Washington Post; a hirdetők, mint a Unilever vagy a Proctor & Gamble és az iparági csoportok, mint az IAB (Interactive Advertising Bureau) vagy az ANA (Association of National Advertisers).

A felhasználói élmény javítása érdekében, ha a reklámokat nem is tiltja ki böngészőjéből, azért tett néhány lépést a Google. Például a lassú 2G mobilhálózaton keresztül netezők esetében a Chrome nem engedi a document.write funkciót. Ezzel a weboldalak elemezhetik a reklámok teljesítményét, de egyben akár több tíz másodperccel is lassíthatják a teljes site betöltődését.

Konzumer tech

Csalóknak jöhet jól, hogy a ChatGPT még a nagyvállalatok címét is gyakran elhibázza

Egy információbiztonsági cég hívta fel a figyelmet arra, hogy a sokszor badarságokat tényként beállító chatbotokra való túlzott támaszkodás komoly lehetőségekkel kecsegteti netes bűnözőket.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.