A Microsoft hatalmas reklámhadjárattal csábítaná át a Gmail felhasználókat az Outlook.com-hoz.
Az egymást zrikáló, beszólogatós reklámoknak már komoly hagyományai vannak az IT iparban. Elég csak az Apple-Samsung-Nokia időnként vicces, néha agresszív spotjaira gondolni, és a Microsoft sem szokott a szomszédba menni ötletekért, amikor a konkurenciát kell zargatni.
Válsatok, váltsatok! ■A Microsoft tavaly nyáron mutatta be a Hotmail utódját, az Outlook.com webes levelezőrendszert, ami most érkezett el abba a szakaszba, hogy végre levehető róla a Preview címke. Ez tulajdonképpen a béta állapot megszűnését jelenti. Ezt a jelentős állomást a Microsoft egy alapos reklámkampánnyal szeretné megtámogatni. A mai naptól kezdve több millió dollárt fog költeni a redmondi vállalat a szolgáltatás népszerűsítésére, amit elsőként az USA-ban kezdenek el, és csak ezután következik a többi ország.
A Microsoft sokakat megosztó "Scroogled!" kampányának egyik videója
A reklámok hangvétele messze nem lesz annyira agresszív, mint a nemrégiben lefutott „Scroogled!” kampány, amelynek célja az volt, hogy a Gmail rendszerét rossz színben tüntesse fel. A videók arra irányították rá a figyelmet, hogy a Google levelezőrendszere minden e-mail minden egyes szavát átnézi, hogy aztán az alapján kínáljon hirdetéseket a fiók tulajdonosának. A Microsoft ezzel állította szemben az Outlook.com szolgáltatását, ahol ilyet nem tapasztalhatnak a felhasználók.
Már 60 millióan vannak■Dharmesh Mehta, az Outlook.com senior igazgatója úgy nyilatkozott a TheVerge újságíróinak, hogy a váltást, illetve a kampányt megelőzően hónapokig dolgoztak a munkatársai azon, hogy megfelelő infrastruktúra álljon a rendszer mögött. „Jelen pillanatban 60 millió aktív felhasználóval rendelkezik az Outlook.com, de most nem várunk akkora ugrást a számukban, mint a bevezetést követő időszakban.”, avatta be a részletekbe a lapot Mehta. Az nem derült ki a beszélgetésből, hogy a 60 millió fióktulajdonos hogyan oszlik meg, de az igen, hogy nagy részük nem a hotmailes váltásból származik, hanem új regisztráló. Ezek egyharmada közvetlenül a Gmailből jön, a többiek pedig teljesen új e-mail címet hoztak létre, vagy egy másik webes szolgáltatást hagytak ott az Outlook.com kedvéért.
A politikailak korrekt új reklám: Get going!
A kampány ezzel együtt legalább annyira irányul azokra a Hotmail felhasználókra, akik még nem váltottak az új fiókra, pedig az ő számuk is milliókban mérhető. Ez jelen pillanatban nem is lenne célszerű, hiszen, ha mindannyian egyszerre szeretnének váltani, akkor még a rendelkezésre álló tárhely sem lenne elegendő. A Microsoft várakozása szerint a nyár végére megtörténik a Hotmailről való váltás, de azok sem ragadnak ott, akik nem teszik meg a szükséges lépéseket, mivel az ő fiókjaik automatikusan frissülni fognak Outlook.com-ra.
Az Outlook.com jelenlegi használói semmit nem fognak észlelni a folyamatokból, hacsak azt nem, hogy új funkciók jelennek meg az eszköztárban. Mehta elmondása szerint ilyen lesz a naptár kezelőfelületének megújítása, a Skype integráció videó hívással és üzenetküldéssel, sőt, a már korábban kiadott androidos alkalmazást is frissíteni fogják.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.