Ha nincs pénzed, időd, kedved saját szakmai közösségi oldalt fejleszteni, használd a Facebookot a konkurencia megroppantására! Az állásközvetítő cég, a Monster pontosan így gondolkodik.
Az állásközvetítő cégek számára a közösségi oldalak óriási potenciállal bírnak. Ezt leginkább és leghamarabb a LinkedIn ismerte fel. A cég nyolc éve fejleszti és építi saját közösségi hálózatát, amely az álláskeresés, szakmai kapcsolatépítés köré lett kitalálva. A koncepció életképességét jelzi a
100 millió felhasználó felett járó LinkedIn néhány héttel ezelőtti
sikeres tőzdei bevezetése is.
Facebookkal felvértezve ■ A világ egyik legjelentősebb állásközvetítő vállalata, a Monster nyilván felmérte, hogy ma már értelmetlen lenne egy LinkedIn-hez hasonló, önálló oldal kiépítése. Ehhez már túl nagy a rivális előnye. Viszont adta magát az ötlet, hogy az előző verzióhoz képest fillérekért elkészítsenek egy saját facebookos alkalmazást, amivel aztán a hátsó ajtót kihasználva tudják elszívni a LinkedIn adatait és talán a felhasználóit is.
A mától világszerte elérhető
BeKnown alkalmazás a 700 milliós Facebook keretein belül szándékszik egy LinkedIn-hez kisértetiesen hasonló funkcionalitású szakmai hálózatot kialakítani.
Valahol láttuk már... ■ A regisztrációt követően rögtön elkészíthetjük saját profilunkat, amit kattintásra importálhatunk akár a meglévő Monster adatlapunkból, akár a LinkedIn-en használt profilunkból. Ezután nekiállhatunk kapcsolati hálónk kialakításához, amihez több más forrás mellett természetesen a LinkedIn-en kialakított ismeretségeinket is segítségül hívhatjuk. A BeKnown - szintén a LinkedIn-hez hasonlóan - alkalmas többek között szakmai ajánlások írására, általunk fontosnak ítélt vállalatok követésére, és értékeli a rendszer, ha minél alaposabban kitöltöttük személyes adatlapunkat.
Máshonnan másolva ■ Vannak dolgok, amiben viszont többet vagy mást ad a BeKnown. Ilyen például a FourSquare-ből ismert badge-rendszer, azaz különböző teljesítményekért, aktivitásért kis érdemrendeket kapnak a felhasználók. Ki tudja? Lehet, hogy valakit az győz meg az alkalmazás hasznosságáról, hogy öt évnél többet lehúzva egy munkahelyen kiérdemli a Megállapodott kitüntetést.
A BeKnown persze nem csupán a munkavállalók számára kínál új lehetőségeket. A Monster tavalyi bevételcsökkenésének például megálljt parancsolhat az álláskínáló cégek szélesebb körű kiszolgálása, hiszen további hirdetési felületekkel, potenciális álláskeresői körrel bővül a vállalat repertoárja.
A szolgáltatással kapcsolatban a Monster sajtóközleménye előnyként említi, hogy egyetlen közösségi oldalon, mégis szeparálva lehet kezelni a felhasználóknak a munkahelyi és a privát érdeklődési kört. Ez kétségtelenül igaz, azonban a LinkedIn úgy maradt sikeres közösségi oldal, hogy évek óta a nagyobb testvér árnyékában tevékenykedik. Tehát sok embernek pontosan az a kényelmes megoldás, hogy az almát és a körtét két teljesen külön kosárban tartja. Nem biztos, hogy ezen a trenden változtatni tud majd egy facebookos alkalmazás.