A bannerek és szöveges hirdetések helyett egyre nagyobb sikerrel működnek olyan interaktív reklámok a weben, amelyek a szórakozás-faktort kihasználva csábítják az adott márkához a látogatókat.
Egy weboldalra belépve már teljesen megszokott látvány a villogó gif- és Flash-alapú bannerek látványa, a beépülő szöveges hirdetések felbukkanása, vagy épp
az aláhúzott szavak alapján átlinkelő megoldások. Pont ez az egyik problémája is az internetes hirdetési piacnak: mindenki természetesnek veszi a sokféle hirdetést, és a legtöbbeknél kialakul az úgynevezett "reklámvakság", amikor már akármi villoghat a banneren, rá se pillantanak.
Játssz velem ■ A közösségi oldalak és a weboldalakba beágyazható interaktív tartalmak elterjedésével a hirdetők előtt egy új lehetőség áll - ami persze nem is olyan nagyon új, inkább újra felfedezett. Szponzorált játékok ugyanis készültek már ezelőtt is, autógyárak által szponzorált versenyszimulátorok, vagy épp Lego-figurákra alakított Star Wars kaland. Ezekkel azonban csak a célközönség egy része találkozhatott, hiszen a netezőknek csak töredéke játszik nagyobb lélegzetű játékokkal.
Pont azoknak szólnak a legújabb kampányok, akiknek játszani már nincs idejük, de egy pár perces, netes szórakozásba szívesen belekapnak időnként. Egy kávészünetben végigpörgetett kis játékot vagy szórakoztató alkalmazást sokan megengedhetnek maguknak, és ha eközben el lehet ültetni a felhasználó fejében valamilyen akciót, szórakozást vagy márkanevet, máris hatékonyabb a hirdetés.
Mixerek és varázslók ■ Pont a már említett Lego az egyik legaktívabb a számítógép előtt ülők megszólításában: a nagy lélegzetű játékaik mellett olyan flashjátékokat is fejlesztenek - például
a legújabb, Heroica sorozatú figurákhoz -, amelyek a pár perces szórakozás kategóriájában indulnak: ezeket akár bárki beillesztheti saját weboldalába, és miközben néhány percre kikapcsolódik, az átvezető animációkban a fejébe sulykolódnak az aktuálisan kapható újdonságok.
Még eredményesebb a közösségi oldalak használata, itt ugyanis már nem csak a felhasználó addikcióját gerjesztik a játékok, hanem a barátok, ismerősök számára is látható lesz a tevékenység - és ezáltal a hirdetett termék vagy szolgáltatás. A Coke például egy olyan facebookos játékot indított el, amelynek a közeljövőben a való világra is kiható "nyúlványa" is lesz. A
Coca-Cola Freestyle nevű alkalmazásban egy virtuális italautomatát irányíthatunk, amelyben lehetőségünk van a vállalat összes termékét felhasználva saját arányban mixelnünk személyre szabott innivalót.
A játék első üzleti hozománya a Facebookon már megszokottnak számító megosztás: a játékban részt vevők az üzenőfalra tehetik a saját készítésű mixeket, és láthatják mások kreációit is. A megálmodott keverékeket pedig az Egyesült Államokban már ki is lehet próbálni az alkalmazás térképe alapján fellelhető valódi italautomatákban.
Az igazi nagy "megfejtés" viszont a közeljövőben elinduló második fejlesztési fázis lesz, amikor a Facebookon kikevert mixeket az alkalmazás egy vonalkód formájában kinyomtatja: az italautomatákhoz elég lesz csupán ezt közel tartani, és máris megkapjuk a saját magunk által tervezett innivalót.