A Microsoft eredetileg játékkonzolhoz fejlesztett mozgásérzékelős rendszerében, a Kinectben már a kezdet kezdetén felismerték külső fejlesztők is az üzleti lehetőséget. Most a szoftvercég saját berkein belülről érkezett hír egy ígéretes alkalmazásról.
Egy Kinect, egy óriási érintőképernyővel rendelkező Surface és egy okostelefon, vagy helyette egyszerűen csak a kezünk kell ahhoz, hogy egy sokszereplős vállalati megbeszélésen szó szerint mindenki bele tudjon nyúlni a képernyőn vagy kivetítőn látható információkba.

A kiegészítőként tavaly debütáló Kinect alapvetően az Xbox 360 játékkonzolhoz érkezett, hogy újabb szegmenseket tudjanak megnyerni a nappaliban folyó családi, baráti játékoknak. Lényege, hogy semmilyen tárgyi irányítóeszközre nincs szükség a képernyőn látható játékok vezérléséhez. A beépített kamerák felismerik a játékos testének, kezének, lábának, sőt fejének mozgását, és ezt alakítják át megfelelő akciókká.

Szabadúszó fejlesztők és kísérletező kedvű barkácsolók már az első hetekben elkezdték alternatív felhasználási módokra idomítani a kontrollert, de maga a Microsoft sem tett le arról, hogy más területeken kamatoztassa a termékben rejlő lehetőséget.

Vidd a kimutatást! Ennek egyik valóban kézzel fogható megnyilvánulása az alábbi videó is, amiben a cég kutatói demózzák azt, miként lehet egy céges megbeszélést a lehető leginteraktívabbá tenni.

Mint ahogy a kisfilmből is kiderül, a Kinect segítségével egyszerű kézjelzésekkel a teremben ülők mindegyike képes kontaktust teremteni a kijelzőn vagy kivetítőn látható állományokkal. A kézjelek mellett az okostelefon szintén alkalmas erre, de akár képeket, dokumentumokat is "le lehet húzni" a mobilra, táblagépre, vagy érintőképernyős laptopra.



A Kinect prezentációs célú felhasználásán mások is dolgoznak. Ebben a másik videóban arra a problémára kerestek megoldást egy távol-keleti egyetem fejlesztői, hogy miként lehet elkerülni azt, amikor az előadást tartó személy "belemászva" a kivetítőbe kitakarja magát a prezentációt.



A láthatóan még finomításra szoruló rendszer már most is viszonylag jól birkózik meg az elemek szétszórásával az éppen látható területekre. Mellesleg ez a fejlesztés szintén képes arra, hogy az előadó kézmozdulatokkal mozgassa, alakítsa a kivetítőn megjelenő objektumokat.

Kinect: játékvezérlő a játékokon túl
Nagy üzlet a mozgásérzékelős kontroller

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.