Új felületet kapott a Gmail és a Docs, egyre több funkció épül be a Google+ alá, és előremutató frissítést kapott a Google naptárszolgáltatása is. A gyorsuló Google-ráncfelvarrások napjait éljük, ezért összeszedtünk pár további lehetőséget, amelyek megkönnyíthetik a felhasználók életét.
Turbó fokozatra kapcsoltak a Google fejlesztői. Egyre több szolgáltatásukat integrálják a Google+ közösségi oldalba, de ezzel együtt azok is szinte naponta találkozhatnak új fejlesztésekkel, akik megmaradtak a "hagyományos" Google-alkalmazásoknál. A napokban frissült például a kereső alatt dolgozó motor, amely 35 százalékkal pontosabb találatokat ígér a keresett kifejezés frissessége terén. Emellett a nemrég véletlenül nyilvánosságra került Gmail-ráncfelvarrás is életbe lépett, és ezzel együtt a Docs minden elemére is alkalmazták az új felületet.

Még okosabb naptár A legfrissebb fejlesztést épp tegnap jelentette be hivatalos blogján a Google - bár a funkciót szokás szerint folyamatosan, pár hét alatt vezetik be minden felhasználónál, mi már ki tudtuk próbálni. Az újdonság a Calendar közös használatát könnyíti meg találkozók megszervezésekor.


Eddig, ha valakivel szerettünk volna megbeszélést lefixálni az online felületen, először be kellett kapcsolnunk az illetők megosztott naptárnézeteit, és a sok egymást fedő téglalap között vadászni üres helyekre. Most azonban elég saját naptárunkban rábökni egy jónak tűnő időpontra, az előugró ablakban meghívni a résztvevőket, majd rákattintani a meghívottak neve alatti "Suggested times" hivatkozásra. Ekkor egy megjelenő kis ablakban a szolgáltatás felsorolja a választotthoz legközelebbi olyan időpontokat, amelyek minden résztvevő számára megfelelőek lehetnek, ezek közül mindenféle extra kutatás nélkül választhatjuk ki a kompromisszumos megoldást.

Tovább is van, mondjam még? Az ötletre gyorsan ráugrottak a felhasználók és az első cikkeket író szakértők is, ezért máris összegyűlt több olyan fejlesztési irány, amely a Google naptára felől közelíti meg az összes többi szolgáltatást.

A hatékony és gyors vállalati felhasználást segítené például, ha a naptárban létrehozott új meghívókban megjelennének az adott partnerekkel korábban lefolytatott megbeszélések időpontjai is. Ez gyorsan képbe hozná a szereplőket azzal kapcsolatban, mikori témákat kell újra végiggondolni, előkeresni.

Apropó, előkeresés: egy ügyes Google Docs integrációval egy adott megbeszéléshez hozzá lehetne fűzni az ott készült feljegyzéseket és dokumentációkat, amelyek az új időpont beírásakor szintén automatikusan felbukkannának.

Véletlenül kiszivárogtak a Gmail újdonságai
Google+: elkezdődött a nagy összeolvasztás
Google Analytics valós időben

A Gmail egyes újdonságai közül is könnyen át lehetne venni ezt-azt. Itt van például a meghívottak automatikus javaslata: a levelezőben már működik az a funkció, amikor egy címzett beírásakor a rendszer javaslatot tesz arra, kiknek lehetne még elküldeni a levelet az addigi tapasztalatokra épülve. Ugyanígy, ha egy megbeszéléstípusra mindig ugyanazokat az embereket hívjuk meg, az új időpont beírásakor a naptár is figyelmeztetne, nehogy kihagyjunk egy fontos résztvevőt.

Még tovább gondolva az automatizálást, akár a lokációs szolgáltatásokat is össze lehetne kapcsolni a megbeszélések kezelésével: a rendszer jelezhetne olyan alternatív időpontokat is, amikor valamelyik meghívott készen áll a közös munkára, azonban máshol tartózkodik. Ilyenkor, mivel a személyes találkozás nem lehetséges, olyan opciókat lehetne beiktatni, mint a Hangoutson keresztül lebonyolított videókonferencia, vagy a Google Docsban folytatott csoportmunka.

Természetesen ezek a javaslatok felhasználóktól származnak, ám a Google gyakran veszi komolyan az ilyen meglátásokat, ezért reménykedhetünk benne, hogy a későbbiekben akár több időkímélő, kényelmi funkció ezek közül valóban bekerül a szolgáltatásokba.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.