A Microsoft kedden élesben is elérhetővé tette hosztolt irodai szolgáltatását, az Office 365-öt. A felhő alapú irodai megoldás legfontosabb feladata, hogy megállítsa a Google Apps menetelését a vállalati piacon.
A hosztolt irodai szoftverszolgáltatások lényege, hogy a dolgozók bárhonnan (akár otthoni számítógépről vagy okostelefonról is) elérhessék a munkájukhoz szükséges alkalmazásokat és dokumentumokat, miközben a háttérinfrastruktúra kiépítése, a biztonság, a telepítés és a folyamatos szoftverfrissítés nem veszi igénybe cégük erőforrásait. A modell további előnye, hogy a felhasználók számát az aktuális vállalati létszám szerint bármikor meg lehet változtatni, ami a nekik biztosított eszközökre ugyancsak érvényes.

Tartalom és árak A Microsoft a Business Productivity Online Suite (BPOS) révén eddig is jelen volt a szoftverszolgáltatások piacán, ám az Office 365 útnak indításával újabb mérföldkőhöz érkezett: ezentúl az Office csomag irodai alkalmazásainak webes változata is szerepelni fog a bérelhető szolgáltatások körében. Ugyancsak a csomag része a 25 gigabájtos postafiókot és naptárat biztosító Exchange Online, a kommunikációs megoldásokat kínáló Lync Online, illetve a csoportmunkát támogató SharePoint Online.

A magyarul is elérhető Office 365 csomagok havi díja jelenleg 1,79 eurónál kezdődik, ami tulajdonképpen a levelező szolgáltatástfoglalja magában . Egy 5,25 eurós csomag már a fent említett alkalmazások mellett saját publikus weboldalt is tartalmaz, míg a legnagyobb, átfogó csomag 25,5 euróba kerül havonta és felhasználónként. A hazai piacon a Central Europe On-Demand kiemelt viszonteladóként kínálja a szolgáltatásokat, és az Office 365 csomagok még az idén megjelenhetnek a UPC kínálatában is.

Kezdődik a meccs Az Office 365 útnak indításával a Microsoft és a Google összecsapása kiteljesedik az irodai szoftverszolgáltatások területén. A Google Apps már hosszú ideje kínál hasonló, felhő alapú megoldásokat, amelyek közül itthon is sokan ismerik a levelezést, a csevegést vagy a megosztott dokumentumokat. A Google szolgáltatásai azonban már nem csak az otthoni felhasználók és a kisvállalkozások között hódítanak: a Microsoft egyre nagyobb ügyfeleket veszít miattuk, ami legfontosabb bevételi forrásait fenyegeti.

Az ügyfeleknek mind az Office 365, mind a Google Apps for Business más-más előnyöket ígér. Árait tekintve mindenképpen a Google ajánlata a kedvezőbb, cserébe viszont kompromisszumokra kényszeríti az előfizetőket. Például nem teszi lehetővé az Office-integrációt, és általában a meglévő vállalati környezettel való együttműködést. Alkalmazásait élő internetkapcsolat hiányában egyáltalán nem lehet használni, bár a helyben tárolt dokumentumok szerkesztésére úgy is alkalmatlan. A Google Apps minimalista felhasználói felülete semmiben sem hasonlít a megszokott microsoftos alkalmazásokra, ami valószínűleg szükségessé teszi a munkatársak betanítását.

A Microsoft felturbózta felhős tárhelyét
iOS a felhőben, oroszlán a Maceken

Az egyszerűség persze előnyös is lehet. A Google háromféle, míg a Microsoft négyszer annyi előfizetési lehetőséget kínál, amelyek közül egyes csomagok asztali Office telepítéseket is tartalmaznak. Utóbbiaknak meg lehet a nyilvánvaló előnye, például kiegészítik az online Office korlátozott funkcionalitását és lehetővé teszik az offline munkát is, de a bonyolult konstrukciók és a hibrid megoldások sok ügyfelet elbizonytalaníthatnak. Ugyancsak a Google Apps mellett szól, hogy nem kötődik a Windows operációs rendszerhez és a PC-s környezethez. Sokkal többféle eszközön használható, például a cégvezető iPhone-ján is, aki végül meghozza majd a döntést.

Fő a bizalom A hasonló érvek és ellenérvek mellett döntő szempont a bizalom kérdése is, ami egyébként az összes cloud szolgáltatás esetében igaz. A márkapreferencián túl a Microsoft és a Google máris egymást licitálja túl a szolgáltatások biztonságát illetően. A Microsoft 99,9 százalékos rendelkezésre állást ígér, ám nem tesz közzé statisztikákat, és fenntartja a tervezett leállások lehetőségét; az Office 365 elődjének tekinthető BPOS amúgy is a kelleténél több üzemszünettel borzolta az előfizetők kedélyét. Ezzel szemben a Google nem számol tervezett leállásokkal, és idén 99,99 százalékos rendelkezésre állást tud felmutatni, bár a biztonsági incidensek őket sem kerülték el.

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.