A nic.hu hírleveléből kiderül: júniustól szinte azonnal használatba vehetjük a rendelt doméneket, a két hetes várólista utólagossá válik és megrövidül.
Ha valaki eddig .hu domént rendelt, a műszaki véleményezést követően két hétig malmozhatott, amíg az igényelt cím felkerült a két hetes várólistára. Ha aztán ez alapján senki sem "fúrta meg" a tervet, véglegessé vált a rendelés, élesedett a domén. Június elsejétől könnyebb, de némelyest rizikósabb lesz a rendszer.
.hu-zavona nélkül ■ Az új rendszer szerint az igénylés után csak a műszaki és adminisztrátori ellenőrzést kell megvárnunk, és ha megfeleltünk a kötelező feltételeknek (többek között a hatályos
Domainregisztrációs Szabályzatnak), máris élesedik az új cím. Innentől egy utólagos meghirdetési folyamat indul el, ez a várólista azonban már csak nyolc napos.
Ha valaki ez alatt az idő alatt úgy érezné, hogy neki több joga van a címhez, ez alatt a nyolc nap alatt kell jeleznie az ellenigényt, a hivatalos, kiegészítő dokumentációkkal ellátott kérvény beérkezésére összesen 14 nap áll rendelkezésre. A nyolc nap lejártával kerül az igénylő birtokába a domén, addig ugyanis az
Internet Szolgáltatók Tanácsa megfogalmazása szerint "feltételes használatba adás" történik.
Öröm, boldogság, elővigyázat ■ A módosított ügyintézés természetesen sok szempontból örvendetes. A kéthetes várakozás miatt a .hu doménnel megtámogatott reklámkampányok és egyéb akciók indítása nehézkes és lassú volt, ilyenkor .com vagy .eu cím, illetve meglévő domén alá kerülő aloldal indítása maradt alternatívaként. A regisztrátorok számára is megérkezik a lehetőség arra, hogy saját részükről felgyorsítsák a folyamatot például bankkártyás fizetési mód bevezetésével, az egyedüli macera már csak az marad, hogy még mindig kötelező a papírozás a hiteles aláírás miatt.
Arra viszont mostantól kifejezetten ügyelnie kell mindenkinek, aki valamilyen új akciót, kampányt, promóciót indít: ha nem foglalja le időben az ehhez tartozó domént, az már akár másnap a konkurencia birtokában lehet, és nyolc napig ott is marad.