Újabb akvizíció bizonyítja, mennyire erős trenddé válik a Big Data, a nagy mennyiségű adatok elemzése. Most épp az adattárház-veterán Teradata jelentette be, hogy felvásárolja a német eCircle szoftvercéget.
A Teradata közleménye szerint a felvásárlással a marketingadatok kezelésének és elemzésének piacán szeretnének erősödni. Ezt más sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy ez már a második Teradata-akvizíció ebben a szegmensben, 2010 decemberében az Aprimót kebelezték be 525 millió dollárért, a cél már akkor is az volt, hogy a vállalatoknak megoldásokat adjanak az óriási adatmennyiség kezelésére a reklámlevelek adatbázisaitól a vevői adatok elemzéséig.

Itt van a (sok) kutya elásva Az eCircle fő profilja az internetes marketing eszközök adatelemzési, adatkezelési támogatása: szoftvereik többek között reklámlevelek, hírlevelek, közösségimédia-kampányok előkészítésében, a címzettlisták összeállításában, a kampányok eredményességének elemzésében segítenek a vállalatoknak. A Teradatába másfél évvel ezelőtt beolvasztott Aprimo jól kiegészíti ezt a területet a marketing adatok integrálására szolgáló eszközeivel, amelyekkel lényegében az oldható meg, hogy a megfelelő vevőkört a megfelelő ajánlatokkal célozhassuk meg egy kampány során.



A Teradata felvásárlása is erősíti azt az elemzői véleményt, mely szerint a Big Data az informatikai piac legújabb aranybányája. Ennek egyik legfontosabb szegmenseként a kereskedelemmel és marketinggel foglalkozó cégeknél jelentkező adatok kezelése és elemzése lehet jövedelmező csatorna az IT több területén dolgozó vállalatoknak, az adattárházak üzemeltetőitől a szoftverek és szolgáltatások fejlesztőiig. A globális adatmennyiség évente átlagosan 40 százalékkal növekszik, azaz kétévente csaknem megduplázódik a McKinsey Global Institute 2011-es jelentése szerint - és ezek az adatok elemzés nélkül szinte semmit sem érnek. Döntő részük nem strukturált formában, azaz nem az azonnali elemzést lehetővé tévő adatbázisokban, hanem log fájl, szöveg, hang, kép vagy videó formájában jelenik meg.

A McKinsey felmérése szerint a nagyvállalatok többségénél már jelenleg is rendelkezésre állnak azok az adatok, amelyek elemzésével előnyre tehetnek szert, de álltalában nem, vagy nem megfelelően használják fel azokat. Ezen a területen a Teradata legnagyobb vetélytársának az IBM-et tartják, amely szintén igyekszik megfelelő izomzatot felépíteni a küzdelemhez: a Nagy Kék marketingelemző megoldások terén szintén felvásárlásokkal erősödött, 2010-ben kebeleztze be az Unicát és a Coremetricset. A terület fontosságát jelzi, hogy olyan nagyvállalatok is beszállnak valamilyen megoldással, amelyek egyébként más megoldásokról híresek, a legutóbb a Google szellőztette meg adatelemzési cloud megoldásait.

Miért kell foglalkozni adatelemzéssel?
A Google is beszáll a felhős adatelemzésbe
Webes analitikai céggel hízik a nagy étvágyú IBM

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.