A most bemutatott technológiai újítások révén könnyebb, gyorsabb és szórakoztatóbb bevásárlást ígérnek minden korosztály számára a Szolnokon található Szandaszőlősi Coop Szuper üzletben.
A „Jövő áruháza” a Magyar Telekom Nyrt., a Laurel Számítástechnikai Kft., a Bizerba Mérleg Hungária Kft. és a Co-op Hungary Zrt közös projektje, amely a 2009. május 20-án elindult T-City program újabb állomása. Az innovatív megoldásokat hétfőn mutatták be.
A jövő áruházának szolnoki prototípusa számos innovatív megoldást vonultat fel. Az egyik ilyen a „Bluetooth totem”, mely a legfrissebb akciókról tájékoztatja a vásárlókat. Ennek igénybe vételéhez egy aktív bluetooth kapcsolattal rendelkező mobiltelefonra van szükségünk, továbbá, hogy az oszlop 150 méteres hatókörén belül tartózkodjunk.
Ezt egészítik ki a mobil kuponok: a telefonos alkalmazás egy sms elküldése után, a Java és Symbian képes mobilunkra könnyedén letölthető és máris részletes információkkal rendelkezhetünk az aktuális kedvezményekről. A telefonunkat a pénztárosnak kell bemutatnunk, amelynek képernyőjéről az intelligens, érintőképernyős pénztárgépek segítségével könnyen leolvashatóak a kuponok.
Fizetés mobillal | A pénztárgépek alkalmasak arra is, hogy a hagyományos készpénzes és a bankkártyás fizetési opciók mellett, a MobilFizetés szolgáltatás révén egyenlítésük ki a számlánkat. Ezt telefonunk segítségével, egy gombnyomással megtehetjük az FHB Kereskedelmi Bank Zrt-nél nyitott számlánkról.
A vásárlás megkönnyítését szolgálják a zöldséges és a hűtőpultos részlegen, valamint a tejhűtőnél elhelyezett digitális polccímkék is. Ezeken az áron kívül számos információ megtalálható, például a termékösszetevők, a származási ország vagy éppen, hogy az adott termék akciós-e és meddig.
Elektronikus kioszkok | A könnyebb tájékozódást segítik az áruházban elhelyezett plazma tévék, valamint a recept, bor és árellenőrző kioszkok is. A recept kioszk segítségével számos recept közül válogathatunk, melyeket a helyszínen ki tudunk nyomtatni vagy e-mailen elküldhetünk magunknak. Hasonló funkcióval rendelkeznek a hús és a sajtpultnál elhelyezett intelligens mérlegek is, melyek adatai révén az eladók ételkészítési ötleteket, tanácsokat tudnak adni a vásárlóknak, amik kérésre kinyomtathatóak és hazavihetőek.
A borajánló kioszkot böngészve több szempont alapján (borvidék, borász, borfajta, vacsora jellege, ár szerint) kiválaszthatjuk a számunkra legmegfelelőbb bort. Az árellenőrző kioszknál a vonalkódok leolvasásával megtudhatjuk a termékek árait, az összetevőit és egy részletes termékleírást is elolvashatunk. További könnyítés a vásárláshoz a zöldséges pultnál elhelyezett önkiszolgáló mérleg, amelyet kamerával láttak el. Így az alak és a színfelismerő funkciók révén maximum 4 variáció közül kell kiválasztani a megfelelő zöldséget vagy gyümölcsöt, időt spórolva a vásárlással.
A mérlegek, akárcsak a kioszkok - ha nem használják őket - információs felületként funkcionálnak, megjelenítve az aktuális akciókat, vagy egyéb reklámanyagokat.
A vásárlás befejeztével elegendő a pénztárosnak átadni a készüléket
Automatikus fizetés | A vásárlást a Laurel bevásárló asszisztensei teszik még élvezetesebbé a törzsvásárlók számára: az adatgyűjtő eszközök segítségével a termékek vonalkódjai alapján nem csak megtekinthetjük a részletes információkat a kiválasztott árukról, de a kosarunkhoz is adhatjuk őket. Így a vásárlás befejeztével elegendő a pénztárosnak átadni a készüléket és nem kell kipakolni a termékeket a pultra. E megoldás révén a fizetés menete gyorsabb és elkerülhetőek a nagy tumultusok a kasszáknál.
Az innovatív technológia révén a Coop naprakész információkkal rendelkezik az akciók sikereiről, több figyelem jut a közvetlen vevőkiszolgálásra, mivel csökken az adminisztrációra és a háttérmunkára fordított idő, hatékonyabb a szervezés és a készletezés is. A papír alapú kommunikáció minimálisra csökkenthető, az árukészlet változása könnyebben nyomon követhető, a központi számítógép segítségével pedig percek alatt aktualizálhatóak a termékek árai - hangsúlyozta
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója az újításokat bemutató hétfői szolnoki rendezvényen. Hozzátette: a három hónapos tesztidőszak végeztével a cég több üzletében is alkalmazni kívánják a szandaszőlősi infokommunikációs megoldásokat.