A most bemutatott technológiai újítások révén könnyebb, gyorsabb és szórakoztatóbb bevásárlást ígérnek minden korosztály számára a Szolnokon található Szandaszőlősi Coop Szuper üzletben.
A „Jövő áruháza” a Magyar Telekom Nyrt., a Laurel Számítástechnikai Kft., a Bizerba Mérleg Hungária Kft. és a Co-op Hungary Zrt közös projektje, amely a 2009. május 20-án elindult T-City program újabb állomása. Az innovatív megoldásokat hétfőn mutatták be.

A jövő áruházának szolnoki prototípusa számos innovatív megoldást vonultat fel. Az egyik ilyen a „Bluetooth totem”, mely a legfrissebb akciókról tájékoztatja a vásárlókat. Ennek igénybe vételéhez egy aktív bluetooth kapcsolattal rendelkező mobiltelefonra  van szükségünk, továbbá, hogy az oszlop 150 méteres hatókörén belül tartózkodjunk.

Ezt egészítik ki a mobil kuponok: a telefonos alkalmazás egy sms elküldése után, a Java és Symbian képes mobilunkra könnyedén letölthető és máris részletes információkkal rendelkezhetünk az aktuális kedvezményekről. A telefonunkat a pénztárosnak kell bemutatnunk, amelynek képernyőjéről az intelligens, érintőképernyős pénztárgépek segítségével könnyen leolvashatóak a kuponok.

Fizetés mobillal | A pénztárgépek alkalmasak arra is, hogy a hagyományos készpénzes és a bankkártyás fizetési opciók mellett, a MobilFizetés szolgáltatás révén egyenlítésük ki a számlánkat. Ezt telefonunk segítségével, egy gombnyomással megtehetjük az FHB Kereskedelmi Bank Zrt-nél nyitott számlánkról.

A vásárlás megkönnyítését szolgálják a zöldséges és a hűtőpultos részlegen, valamint a tejhűtőnél elhelyezett digitális polccímkék is. Ezeken az áron kívül számos információ megtalálható, például a termékösszetevők, a származási ország vagy éppen, hogy az adott termék akciós-e és meddig.

Elektronikus kioszkok | A könnyebb tájékozódást segítik az áruházban elhelyezett plazma tévék, valamint a recept, bor és árellenőrző kioszkok is. A recept kioszk segítségével számos recept közül válogathatunk, melyeket a helyszínen ki tudunk nyomtatni vagy e-mailen elküldhetünk magunknak. Hasonló funkcióval rendelkeznek a hús és a sajtpultnál elhelyezett intelligens mérlegek is, melyek adatai révén az eladók ételkészítési ötleteket, tanácsokat tudnak adni a vásárlóknak, amik kérésre kinyomtathatóak és hazavihetőek.

A borajánló kioszkot böngészve több szempont alapján (borvidék, borász, borfajta, vacsora jellege, ár szerint) kiválaszthatjuk a számunkra legmegfelelőbb bort. Az árellenőrző kioszknál a vonalkódok leolvasásával megtudhatjuk a termékek árait, az összetevőit és egy részletes termékleírást is elolvashatunk. További könnyítés a vásárláshoz a zöldséges pultnál elhelyezett önkiszolgáló mérleg, amelyet kamerával láttak el. Így az alak és a színfelismerő funkciók révén maximum 4 variáció közül kell kiválasztani a megfelelő zöldséget vagy gyümölcsöt, időt spórolva a vásárlással.

A mérlegek, akárcsak a kioszkok - ha nem használják őket - információs felületként funkcionálnak, megjelenítve az aktuális akciókat, vagy egyéb reklámanyagokat.

A vásárlás befejeztével elegendő a pénztárosnak átadni a készüléket

Automatikus fizetés |
A vásárlást a Laurel bevásárló asszisztensei teszik még élvezetesebbé a törzsvásárlók számára: az adatgyűjtő eszközök segítségével a termékek vonalkódjai alapján nem csak megtekinthetjük a részletes információkat a kiválasztott árukról, de a kosarunkhoz is adhatjuk őket. Így a vásárlás befejeztével elegendő a pénztárosnak átadni a készüléket és nem kell kipakolni a termékeket a pultra. E megoldás révén a fizetés menete gyorsabb és elkerülhetőek a nagy tumultusok a kasszáknál.

Az innovatív technológia révén a Coop naprakész információkkal rendelkezik az akciók sikereiről, több figyelem jut a közvetlen vevőkiszolgálásra, mivel csökken az adminisztrációra és a háttérmunkára fordított idő, hatékonyabb a szervezés és a készletezés is. A papír alapú kommunikáció minimálisra csökkenthető, az árukészlet változása könnyebben nyomon követhető, a központi számítógép segítségével pedig percek alatt aktualizálhatóak a termékek árai - hangsúlyozta Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója az újításokat bemutató hétfői szolnoki rendezvényen. Hozzátette: a három hónapos tesztidőszak végeztével a cég több üzletében is alkalmazni kívánják a szandaszőlősi infokommunikációs megoldásokat.

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.