Magyarul is elérhető a Microsoft Dynamics CRM Online
Mozsik Tibor2011.01.18.
Hétfőtől a világ 40 országában, köztük nálunk is használható a Microsoft Dynamics CRM Online ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer, a redmondi óriás a Salesforce.com és az Oracle CRM on Demand szolgáltatásaival szeretné felvenni a versenyt.
Magyarul is használható a Microsoft online CRM-rendszere
Hétfőtől világ 40 országában, köztül hazánkban, magyar nyelven is elérhető a Dynamics CRM Online szoftverszolgáltatása - jelentette be magyar idő szerint hétfőn délután Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója. Az online szoftverszolgáltatás az ügyfélkapcsolatok kezelésére kifejlesztett Dynamics CRM 2011 számítási felhőben futó verziója.
Az online elérhető funkciókat kínáló változat mind az értékesítési, mind az ügyfélszolgálati, mind a marketing funkciók területén sok újdonságot kínál elődjéhez képest. A Microsoft Outlookkal integrálható ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management - CRM) alkalmazásban többek között listanézetekbe, vállalati értékesítési előrejelzésbe illesztett grafikus riportok, teljesítmény- és célkitűzés-kezelési megoldások találhatók.
Számos hálózati funkció, többek között Windows Azure-integráció, környezetfüggő Microsoft SharePoint dokumentumtárak, a megosztott dokumentumok támogatása, valamint Microsoft Dynamics Marketplace szolgáltatás is szerepel az újdonságok között.
A Microsoft Dynamics CRM Online bétaverziója tavaly szeptembertől volt elérhető, azóta 11500 felhasználó és 2 ezer partner tesztelte. A szolgáltatás használatához a Microsoft Internet Explorer 7-es vagy újabb verziója szükséges.
A Microsoft Dynamics CRM 2011 helyben telepíthető, illetve a partnerek által hosztolt szolgáltatásként bérelhető változata február 28-tól lesz elérhető világszerte. Az online és a telepített verzió között igény szerint a cég ígérete szerint rendkívül gyorsan, akár perceken belül lehet majd váltani.
Árral támad■ A Microsoft bevallottan szeretné felvenni a kesztyűt az utóbbi évtizedben világszerte - így itthon is - nagy népszerűségre szert tett Salesforce.com online ügyfélkapcsolat-kezelő szolgáltatással, valamint az olyan tőkeerős kihívókkal szemben, mint az Oracle CRM On Demand szolgáltatása.
Annak reményében, hogy a két cégtől jelentős számú ügyfelet halásszon, a szolgáltatást váltókat több szempontból kívánja ösztönözni a redmondi szoftveróriás: a Microsoft Dynamics CRM Online előfizetési díja június 30-ig kedvezményes, felhasználónként és havonta 31 euró (34 dollár), míg az akciós időszak után pedig felhasználónként 41 euró/hó (44 dollár/hó). Összehasonlításképpen: a Salesforce.com 65, illetve 125 dolláros felhasználónkénti havidíjért kínálja a szolgáltatásának Professional, illetve Enterprise kiadásait, míg az Oracle CRM on Demand havi árazása 75 dollártól indul.
A Microsoft emellett a legtöbb országban az akciós időszakban felhasználónként 200 dollár támogatást biztosít ahhoz, hogy az adataikat a CRM Online-ba migrálják. A migrációt emellett előre tervezett template-kkel támogatják, így a váltás jelentősen lerövidülhet. Ahogy az az online szoftverszolgáltatásoknál már alapkövetelmény, a Dynamics CRM Online is 30 napig ingyenesen próbálható ki.
Közös kódkészlet■ A Bitportnak telefoninterjút adott Bill Patterson, a Microsoft termékkezelésért felelős igazgatója, aki szerint a Microsoft CRM rendszerének legfőbb előnye a versenytársakhoz képest, hogy az online, illetve a telepített változat teljesen azonos kódkészletre épül, így a későbbiekben rövid idő alatt lehet váltani, ha a vállalat úgy dönt, hogy ezután házon belül szeretné üzemeltetni az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerét.
Hozzátette: a szolgáltatást nem csak kis- és közepes vállalkozások, de nagyvállalatok számára is kínálják, ilyen szempontból tehát az Oracle nagyvállalati rendszerével, a Siebellel is versenyre szeretnének kelni. Bill Patterson kiemelte: az innovációk jelentős része arra irányul, hogy a szervezetek minél könnyebben használatba tudják venni a szolgáltatást. Emellett a szolgáltatás a kritikus üzleti információkhoz azonnali hozzáférést tesz lehetővé a fejlett üzleti intelligencia révén.
Az online szolgáltatással tovább javítható az üzleti termelékenység: az ügyfélkezelési folyamatokat be lehet építeni a webes szolgáltatásokba; emellett az egyének számára is hatékony munkavégzést tesz majd lehetővé, hogy teljes mértékben integrálható lesz a szolgáltatás a tavasszal megjelenő Office 365 szolgáltatással (amelyben a Sharepoint, a Lync és az Office online verziói lesznek elérhetők) - húzta alá a Microsoft termékkezelési igazgatója.
Az adatkezelési szabályozásoknak is meg tudnak felelni a felhasználó cégek, mivel választható, hogy a világszerte található adatközpontok közül mely országban, illetve kontinensen tárolják az adatokat, sőt, a cégek akár saját privát felhőjükben is futtathatják az online szolgáltatást.
Egy sales menedzser tipikus napja - a Switched-Online demója a Microsoft Dynamics CRM 2011 Online szolgáltatásról [angolul]
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.