Az innovációs start-up cégek kontinentális versenyén, az Eurecan European Venture Contest 2009-en (EEVC) a Gravity egyedüli magyar versenyzőként került be a 25 legjobb cég közé. A versenyen a kiírók szándékai szerint azokat az innovatív vállalatokat versenyeztetik, amelyek a jövőben a legnagyobb hatással lehetnek iparágukra és hozzájárulhatnak az európai versenyképesség növeléséhez.
A Gravity R&D különleges szöveg- és adatbányászati eljárásokon alapuló saját know how-t használva fejleszt egyedi ajánlórendszereket, a nagy lakossági ügyfélkörrel rendelkező digitális szolgáltatást nyújtó vállalatoknak. A máshol nem használt matematikai algoritmusokon és egyedi ügyfél-profilírozási eljárásokon alapuló szolgáltatást nyújtó Gravity-t 2007-ben egy tudományos kutató és három szövegbányászattal foglalkozó PhD hallgató hozta létre.
A vállalat ügyfelei között található jelenleg a Vodafone Italia, a T-csoport (Hungary), az amerikai Mind Alliance, valamint az InTheMo.com vállalkozás, mely a közeljövőben indít online étterem- és programajánló szolgálgatást.
Erősítik a külföldi jelenlétet
A versenyen szereplő, korai fázisban lévő fiatal és ígéretes vállalatoknak a verseny alkalmat ad arra, hogy nemzetközi partnerek és potenciális ügyfelek, tanácsadók, valamint befektetők előtt ismertessék tevékenységüket. A zsűriben kockázati tőkebefektetők és technológiai vállalatok vezetői egyaránt értékelték a vállalatokat.
Csíkos Péter András, a Gravity R&D ügyvezetője elmondta: a Gravity a 110 millió forintnyi tőkebefektetést szervezetfejlesztésre, kiszolgáló kapacitásának és külföldi jelenlétének erősítésére, valamint új algoritmusokon alapuló ajánlórendszerek kidolgozására és piaci bevezetésére fordítja.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak