A TMC rendszerben a központi forgalomirányítás az FM rádiók hullámhosszán továbbítja a dugók, balesetek helyszíneit a navigációs készüléknek, amely egy előre programozott térbeli hálón adja ki a pozíciókat, ezért nem igazán pontos.
Valós idejű visszacsatolás | A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Ipari Kommunikációs Technológiai Intézete (IKTI) által kifejlesztett MyTraffic rendszerben az autókba szerelt GPS vevők folyamatosan megküldik aktuális helyzetüket és sebességüket mobilinternet-kapcsolaton keresztül a központi szoftvernek. Így a központ valós idejű adatokkal rendelkezik a forgalom alakulásáról, s ezt folyamatosan vissza is táplálja a GPS készülékekbe, szintén internetkapcsolat segítségével; ez körülbelül havi 0,5 gigabájtos adatforgalmat generál.
A mytraffic.hu oldalon regisztrálók és a szoftvert használók így saját maguk hozzák létre a forgalomelemzéshez szükséges adatbázist, amely mindig a megelőző fél óra adatait tartalmazza. „Több flottakezelő céggel is megállapodtunk, hogy autóik GPS adatait feltöltik adatbázisunkba, így napi több ezer gépjármű biztosítja a pontos adatokat” – tájékoztatta a Figyelőt Laborczi Péter, az IKTI kutatója.
Hajtépés helyett kombinatorika | Statisztikai és kombinatorikai módszerek segítségével meghatározzák az egyes alternatívák utazási idejét, amit folyamatosan felülvizsgál a szoftver. Az útszakaszok haladási irány szerinti oldalát piros, sárga, vagy zöld színnel jelöli a program – torlódást, forgalmas, illetve szabad utat jelezve.
A rendszer a flottakezelő cégektől és magánszemélyektől származó adatokat is használ, ezért nem garantálható az adatok minősége. Ezt a források minősítésével, mérőszámokkal korrigálják. De a forgalmi adatokat kiegészítik a korábbi adatokból számított mintákkal, s így képesek előrejelzésre is.
A cikk a Figyelő hetilap 2010/16. számában jelent meg.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak