Mostanában sokat hallani arról, hogy ereszt a Groupon nevével fémjelzett közösségi vásárlási modell lufija. Ennek ellenére a magyar változat, a Bónusz Brigád alapítói pozitív tapasztalatokról számoltak be a szolgáltatás egyéves születésnapja alkalmából.
Mint az informatikai trendek legtöbbje, a közösségi vásárlás ötlete is Amerikából származik, és a Groupon neve a nemzetközi köztudatba már erősen beleférkőzött. Európa keleti felén azonban csak Romániában van leányvállalata az amerikai cégnek, a többi országban a közösségi vásárlás helyi képviselői alapozták meg a sikert. A hazai piacvezető Bónusz Brigád egy éves születésnapján az is kiderült, hogy a cég a régió egyetlen nyereséges vállalata lehet a szegmensben.

Feltörekvő ajánlatok A GKIeNET felmérése szerint az elektronikus kereskedelem hazai forgalma 133 milliárd forintra rúgott 2010-ben, idén pedig a 160 milliárd is elképzelhető. Ebből a közösségi vásárlás viszonylag új formája körülbelül 2 milliárdot tehet ki. A piacot a Bónusz Brigád vezeti: még a nyári hónapokban is 100 milliós havi forgalommal büszkélkedhettek, a rajtuk keresztül értékesített szolgáltatások bevétele pedig akár az 1,5 milliárdot is elérheti az idén.


A cég alapítói, Heller Gábor és Kaprinay Zoltán szerint eleve jókor indították el a közösségi vásárlásra építő modellt Magyarországon, ahol 2010 szeptemberében még a Groupon nevet is alig ismerte valaki. Azóta egyre-másra indulnak el a "klón klónjai", de a Bónusz Brigád igyekszik akár az amerikai eredetitől eltérő, vagy annál bővebb funkciók beépítésével folyamatosan megtartani az elsőséget.

A magyar módszer Míg a Groupon átlagos jutalékhányada 50 százalék, a Bónusz Brigád megmaradt a tartható 30 százaléknál, ami sokkal jobban idomul a hazai lehetőségekhez. A hobbiprojektként indult cég már fél év után az alapítók fővállalkozásává vált: az ezt követő egyetlen hónapban, 2011 januárjában megduplázták az előző hat hónap teljes forgalmát.

A hazai tapasztalatok szerint az új vásárlási módszerre azok is nagy számban "kattannak rá", akik eddig még semmit sem vásároltak interneten, kifejezetten aktívak például a webes vásárlás terén eddig szinte teljesen járatlan 30-40 év közötti nők.


A Brigád üzletpolitikája egyértelműen a bizalomra épít: naponta akár 80-100 olyan jelentkezés is beérkezik hozzájuk a reménybeli szolgáltatóktól, amelyet a szigorú minőségpolitikai irányelvek miatt elutasítanak. (Átlagosan a beérkező érdeklődések 80 százaléka nem valósul meg ilyen okok miatt.) Ez viszont garantálja, hogy a weboldalra kikerülő ajánlatok egyike sem kamu vagy átverés, ezért a tapasztalatok szerint az elégedett vásárlók nagy százaléka visszajár újabb ajánlatok után kutatva.

Egy fecske is csinálhat nyarat Bár a Groupon és a szegmensben működő egyéb nemzetközi szolgáltatók egyelőre veszteségesen működnek, Kaprinay Zoltán szerint a hazai piacvezető ezzel kapcsolatban is meglepetéssel szolgálhat. Bár jelen pillanatban még a Bónusz Brigád is negatív profitot termel a működési és marketingköltségek miatt, az idei tapasztalatok alapján valószínű, hogy mindez nyereségbe fordul az év végére.

Természetesen folytatódnak a különféle akciók és kampányok, kezdve az első születésnapra szervezett eseményekkel és különleges ajánlatokkal. Következő lépésként pedig szeptembertől a szolgáltatások mellett termékekkel is bővül a kínálat - ezekkel kapcsolatban szintén ugyanaz lesz a gyakorlat, mint a szolgáltatások kiválasztásakor. Ez az alapítók szerint egyszerűen annyit jelent, hogy csak olyasmit kínál az oldal, amit ők maguk is szívesen ajánlanának barátaiknak, vagy akár saját maguknak.

Agyaglábakon áll a közösségi vásárlás óriása
Pálinkát nem webboltban vesznek a magyarok
Több milliárdot külthetünk idén kuponokra és bónuszokra

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.