A vállalat szerdai rendezvényén közölt részleteket publikus felhőszolgáltatásának közelgő indításáról, illetve terméktámogatási rendszerének legújabb, felsőkategóriás eleméről.
A vállalat tavaly októberi OpenWorld konferenciáján jelentette be az Oracle Public Cloudot, vagyis az egységes kódbázisra épülő, száznál is több alkalmazásból álló
Fusion csomag felhőalapú kiszolgálását. Az Oracle tegnapi, kaliforniai rendezvényén
Larry Ellison vezérigazgató további részleteket közölt a cég cloud szolgáltatásaival kapcsolatban, amelyekre már csak Oracle Cloud néven hivatkozott. Ezek között sajnos nem szerepelt a komplett felhő éles indulásának időpontja és a pontos árazás, bár annyit már tudni lehet, hogy az Oracle havi díjas modellekben gondolkodik, ami a nagyvállalatok esetében jobban működhet a használat szerinti (pay per use) fizetésnél.
Teljes választék ■ Az Oracle Cloud teljes egészében Exalogic és Exadata infrastruktúrára épül, az adatokat pedig Oracle Database alapokon hosztolják – a felhő gyakorlatilag mindent tud, amit a hagyományos telepítésű Oracle-szoftverek is biztosítanak. A szolgáltatás ezek szerint kiválóan alkalmas lehet rá, hogy az Oracle megtartsa magának a cloud megoldásokkal kacérkodó ügyfeleit, de ugyanúgy újabb üzleteket is hozhat, amennyiben alternatívát jelent a felhő irányában keresgélő cégeknek.
Elmaradhatatlan odaszúrás az SAP-nak: Larry Ellison szerint a nagy versenytárs 2020-ig nem lesz képes a felhőbe költöztetni legfontosabb alkalmazásait
Az eseményen Ellison elmondta, hogy az Oracle majdnem hét évig tartó mérnöki munka és innovációs tevékenység, plusz kulcsfontosságú stratégiai felvásárlások és több milliárd dolláros beruházás nyomán jelentheti be "a Föld bolygó legszélesebb körű számítási felhőjét". A vállalat vezérigazgatója szerint a többi gyártó réspiaci megoldásokat kínál, az Oracle ezzel szemben komplett csomagban szállítja a modern, közösségi funkciókkal ellátott alkalmazásokat, amelyeknek alapja egy szabványokra épülő platform.
Talán a szabványok és a szállítófüggetlenség kérdésében most sem érdemes túlzott illúziókat táplálni, az viszont nyilvánvalónak látszik, hogy az Oracle Cloud valódi erőmű lesz. Az igénybe vehető eszközök sorában ott lesznek a
jelenleg is elérhető Fusion ERP (vállalatirányítási), CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) és HCM (humántőke-menedzsment) alkalmazás-szolgáltatások vagy a webes és mobil fejlesztői készségekkel rendelkező platformszolgáltatások, nem beszélve a közösségi és kollaborációs megoldásokról.
Platina terméktámogatás ■ Az Oracle rendzvényén szóba került a gyártó legmagasabb szintű,
Platinum Services néven futó támogatási programja, amelyet meghatározott rendszerekhez és szolgáltatásokhoz (köztük az Oracle Cloudhoz) biztosít a Premier Support szerződéssel rendelkező ügyfeleknek. A Platinum Services egyebek mellett 5 percen belüli válaszadást és 15 perces helyreállítási határidőt ígér, és ha ez valamilyen okból nem hoz eredményt, 30 percen belül elindul a közös hibakeresés. A csomagot non-stop monitoring szolgáltatás, a negyedéves rendszerfrissítés és más, proaktív funkciók egészítik ki, ami az Oracle szerint áthidalja a hagyományos terméktámogatás és a menedzselt szolgáltatások közti hézagot.