Hiába indították másfél napos tesztüzem után újra vasárnap délután a kormányzati portált, az adótanácsadókat és könyvelőket tömörítő egyesület már hétfőn éles hangú közleményben fogalmazta meg kritikáit. Az üzemeltetők szerint minden a legnagyobb rendben zajlik.

A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete felháborodását fejezi ki, hogy az új Ügyfélkapu rendszer a múlt heti teljes leállítása és a régi rendszer visszaállítása után, az ismételten beindított új rendszer nem vagy csak akadozva működik, sorozatosan leáll a szerverük, vagy nem teszi lehetővé a bevallások feltöltését, akadályozva ezzel a vállalkozókat, a könyvelőiket a bérek járulékainak március 12.-ei határidejű bevallásának teljesítésében – áll a Zara László elnök által jegyzett, tegnap délután kiadott közleményben.

Az egyesület azt is kifogásolja, hogy a magyarorszag.hu hibaüzenetei angol nyelven jelennek meg. Szintén elfogadhatatlannak nevezi a levél azt, hogy hiába a felszín kicsinosítása, ha például a vállalkozói tárhelyre érkező üzenetek elnevezéséből továbbra sem derül ki, pontosan melyik céggel kapcsolatban érkezett anyag.

Zara László elvárná, hogy a megújult ügyfélkapu biztonságos és felhasználóbarát legyen, és amíg ezt nem tudják megoldani, állítsák vissza a régi rendszert.

Minden a legnagyobb rendben | A kormányzati portál üzemeltetői a következő nyilatkozattal reagáltak a magyarorszag.hu honlapon:

„A Kormányzati Portál március 7. 16 óra óta a terveknek megfelelően a felhasználók rendelkezésére áll. A hétvégi próbaüzem alatt száznál több hívást és közel száz e-mailben érkező bejelentés fogadtunk, amelyeket egyesével vizsgáltunk ki.

A hétfői üzemben a szerverek nem álltak le, folyamatosan működtek. A hivatalosan mérő webaudit szolgáltatás szerint a portálon a hétfői napon 165 ezer látogató 1,7 millió kattintását regisztráltuk.

A tárhely és dokumentumfeltöltés szolgáltatás is folyamatosan működött. A felhasználók több mint 72 000 dokumentumot töltöttek fel az APEH, 1500-at az ONYF, 1000-t a VPOP és 200-at az IRM részére.

A hozzánk érkezett felhasználói üzenetek értékelésérére sok időt fordítottunk, a legtöbbet a használhatósági kérdésekre. Az észrevételek, javaslatok folyamatosan érkeznek. A felhasználók többsége az új, személyes ügyfélkapu használatáról és a kezelhetőségről érdeklődött. A beérkezett jelzéseket és véleményeket folyamatosan értékeljük és amennyiben beépíthetőek, úgy természetesen eleget teszünk a kéréseknek.”

Kérdés persze, hogy egy kormányzati portál működésével kapcsolatban mi a fontosabb: hogy az üzemeltető, vagy a felhasználók legyenek elégedettek?

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.