A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete felháborodását fejezi ki, hogy az új Ügyfélkapu rendszer a múlt heti teljes leállítása és a régi rendszer visszaállítása után, az ismételten beindított új rendszer nem vagy csak akadozva működik, sorozatosan leáll a szerverük, vagy nem teszi lehetővé a bevallások feltöltését, akadályozva ezzel a vállalkozókat, a könyvelőiket a bérek járulékainak március 12.-ei határidejű bevallásának teljesítésében – áll a Zara László elnök által jegyzett, tegnap délután kiadott közleményben.
Az egyesület azt is kifogásolja, hogy a magyarorszag.hu hibaüzenetei angol nyelven jelennek meg. Szintén elfogadhatatlannak nevezi a levél azt, hogy hiába a felszín kicsinosítása, ha például a vállalkozói tárhelyre érkező üzenetek elnevezéséből továbbra sem derül ki, pontosan melyik céggel kapcsolatban érkezett anyag.
Zara László elvárná, hogy a megújult ügyfélkapu biztonságos és felhasználóbarát legyen, és amíg ezt nem tudják megoldani, állítsák vissza a régi rendszert.
Minden a legnagyobb rendben | A kormányzati portál üzemeltetői a következő nyilatkozattal reagáltak a magyarorszag.hu honlapon:
„A Kormányzati Portál március 7. 16 óra óta a terveknek megfelelően a felhasználók rendelkezésére áll. A hétvégi próbaüzem alatt száznál több hívást és közel száz e-mailben érkező bejelentés fogadtunk, amelyeket egyesével vizsgáltunk ki.
A hétfői üzemben a szerverek nem álltak le, folyamatosan működtek. A hivatalosan mérő webaudit szolgáltatás szerint a portálon a hétfői napon 165 ezer látogató 1,7 millió kattintását regisztráltuk.
A tárhely és dokumentumfeltöltés szolgáltatás is folyamatosan működött. A felhasználók több mint 72 000 dokumentumot töltöttek fel az APEH, 1500-at az ONYF, 1000-t a VPOP és 200-at az IRM részére.
A hozzánk érkezett felhasználói üzenetek értékelésérére sok időt fordítottunk, a legtöbbet a használhatósági kérdésekre. Az észrevételek, javaslatok folyamatosan érkeznek. A felhasználók többsége az új, személyes ügyfélkapu használatáról és a kezelhetőségről érdeklődött. A beérkezett jelzéseket és véleményeket folyamatosan értékeljük és amennyiben beépíthetőek, úgy természetesen eleget teszünk a kéréseknek.”
Kérdés persze, hogy egy kormányzati portál működésével kapcsolatban mi a fontosabb: hogy az üzemeltető, vagy a felhasználók legyenek elégedettek?
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak