Bár a nagyobb vállalatok gyakran megengedhetnek maguknak komoly távoli segítségnyújtási megoldásokat, a kisvállalatoknál vagy otthon eddig nagy problémát jelentett a telefonos, távvezérelt problémamegoldás. Pedig egy ideje van megoldás mindenkinek.
Biztosan legtöbb olvasónkkal előfordult már, hogy segélykérő telefont kapott az irodából vagy otthonról: elveszett egy fájl, nem tudnak nélkülünk routert újraindítani, fogalmuk sincs, hol találnak meg egy dokumentumot, nem nyomtat a nyomtató... Az ehhez hasonló esetekben kerül sor arra, hogy hiába van előttünk akár internet-eléréssel rendelkező PC vagy notebook, mégis telefonon próbáljuk lépésenként döcögve (és néha káromkodva) távvezérelni a segélykérőt: most nyomd meg a bal gombot, rendben, most mit látsz? Nem, akkor nyomd meg még egyszer...

Ablak az irodára A hazai gyökerekkel rendelkező LogMeIn által üzemeltetett join.me ezt a problémát igyekszik áthidalni azzal, hogy segít láthatóvá tenni számunkra a távoli környezetet távolról is, ráadásul ha szükséges, akár távvezérléssel segíthetünk is a helyzet rendezésében.



A böngészőablakban a távoli gép képernyője látható

A join.me oldalra navigálva gyermekien egyszerű egy távoli gép elérése. Elsőként a segtségkérő félnek kell meglátogatnia az oldalt, és a főképernyő "share" felirata melletti gombra kattintania. Ekkor először egy kis program kerül a gépre - az átlagosan pár másodperces letöltés végén nyugodtan futtatható, semmilyen veszélyt nem jelent. A képernyő tetején egy apró vezérlőpult jelenik meg, ahol az első kis ikonra kattintva a segélykérő fél egy kódot kap, ezt kell elküldenie valamilyen formában (például egy másik böngészőablakban futtatott chatben, egyéb üzenetküldőben, esetleg telefonon) a segélynyújtónak.



Az első lépés a segélykérő által generált kód

A problémamegoldó félnek a kód ismeretében a join.me oldalon a "join" szó melletti mezőbe kell beírnia a számsort, majd kattintani a zöld gombra. Ekkor a böngésző ablakában megjelenik a távoli gép képernyője, amelyre akár ráközelíthetünk, hogy pontosabb képet kapjunk az aktuális problémáról.

Ide az egérrel! Ha már az első nézetből látszik, mi lehet a gond, a kis join.me vezérlőpulton saját chat is segíti a kommunikációt: néha elég egyszerűen csak a "kattints a Mégsem gombra" jellegű szöveg elküldése, és máris megoldottunk mindent. Ha azonban úgy érezzük, hogy könnyebben és gyorsabban oldhatnánk meg a problémát virtuálisan az érintett gép előtt ülve, kérjünk engedélyt a vezérlőpanel jobb oldalán található kis egér ikon segtségével.



Ha nagy a baj, a segélynyújtó egy gombnyomással engedélyt kérhet a cselekvésre

Ekkor a segélykérő átadhatja nekünk a távoli gép feletti teljes kontrollt. Az egérkurzor és a billentyűzet már a mi rendelkezésünkre áll, és - a hálózat sebességének függvényében - alig észlelhető csúszás mellett ugyanúgy dolgozhatunk a gépen, mintha ott ülnénk előtte.



A segélykérő azonnal látja, ha a másik oldal átvenné az irányítást

A kapcsolat biztonságos: a távoli gép előtt ülők bármikor megszakíthatják, ha mégsem vágynak a segítségre vagy épp úgy érzik, illetéktelenek is használhatják a hozzáférést. Elvben csak a segélykérő és segélynyújtó ismerheti a szolgáltatás által generált kódot, ezért szinte lehetetlen az is, hogy olyasvalaki igyekszik beférkőzni egy számítógépbe, aki csak úgy találomra próbálkozott.

Az elmúlt hónapokban nekünk is többször segített ez a gyorsan és kényelmesen elérhető szolgáltatás: otthon hagyott fájlok gyors elérésétől egészen az út közben, WiFiről végrehajtott rendszerhiba-javításig több problémát is így lehetett a leghatékonyabban megoldani. Ezentúl biztosan nem lehet kifogás, ha valaki azért kéredzkedne el az irodából, mert az otthoni gépén (amin épp valaki pasziánszozik) maradt egy fontos dokumentum...

Ingyenes biztonsági alkalmazás Androidra
Tipp: új céges honlap nulláról - 1. rész | 2. rész
Öt ingyenes online feladatkezelő megoldás

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.