A tegnap kiadott sajtóközleményből kiderül, a regionális központok székhelyeit pályázat útján választották ki. A nyertes városokban (Debrecen, Érd, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár és Szombathely) épülhet ki az az alkalmazásszolgáltató központ (Application Service Provider - ASP), amely a régió többi településének nyújt segítséget az elektronikus ügyintézéshez szükséges technikai és szoftveres támogatással.
5 év alatt készülhet el | Az ASP-központok kiépítéséről még 2006 novemberében döntött a kormány, amikor elfogadta az Elektronikus Közigazgatás operatív programot. A központba telepítendő alkalmazásokkal elsősorban a kistelepülési önkormányzatoknak jelentenek könnyebbséget, hiszen ott nem állnak rendelkezésre az alkalmazások üzemeltetésének tárgyi és személyi feltételei.
A központok telepítésére és az önkormányzatok csatlakozására régiónként 1,5 milliárd, többségében uniós támogatás fordítható. A kiépítés várhatóan 2011 második felében fejeződik be, és a települési önkormányzatok ez után csatlakozhatnak a rendszerhez. Ehhez szintén igénybe vehető, a település méretétől függően 15-85 millió forintos pályázati támogatás.
A teljes kiépítést követően a csatlakozott települések önkormányzata többek között szociális, adóügyi, gazdasági, iratkezelő és gyámügyi informatikai rendszerekhez nyer egyszerű hozzáférést. A lakosság számára pedig az jelenti majd a látványos változást, hogy mintegy 250 önkormányzati hatósági eljárást lehet majd interneten keresztül intézni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak