Új márkanév alatt kínálja digitális tartalmait a Google. A Play megjelenésével búcsút inthetünk az Android Marketnek.

Jól titkolta terveit a Google, hiszen mindenkit meglepett tegnap késő esti blogbejegyzése, amelyben egy teljesen új márkanév bevezetését hozta nyilvánosságra. Mostantól Google Play néven lehet a cég kínálatában található okostelefonos, táblagépes alkalmazásokat, e-könyveket, zenéket, filmeket elérni.

Szómágia  Igazából mindez praktikusan nem sok változást hoz, hiszen például az USA-ban tavaly novemberben indult zenebolt eddig is az Android Market része volt. Ez a felállás azonban megtéveszthette a témában kevésbé járatos felhasználókat, akik tájékozatlanságuk miatt nem feltétlenül voltak tudatában annak, hogy már nem kizárólag mobil alkalmazásokat lehet keresni és venni az Android Marketen. A már átlogózótt egykori Android Market a tervek szerint ezen a néven jobban kifejezi az ott található tartalmak összességét. (Bár a kínálatban jelenleg is szép számmal megtalálható üzleti alkalmazások esetében pont a mostani márkanév okozhat zavart.) 



Fontos megemlíteni, hogy a Google Play áruházból kiválasztott tartalmakat (a mobil alkalmazásokat kivéve) nem kell egyetlen eszközre sem letölteni, mert azt automatikusan szolgáltatja a felhasználónak a cég cloud infrastruktúrája, megjegyezve azt is, éppen hol tartottunk. Azaz ha egy filmet elkezdtünk nézni a számítógép monitorán, de valamiért abba kellett hagyni a mozit, azt ugyanannál a pillanatnál folytathatjuk az androidos táblagépünkön is anélkül, hogy az eszköz háttértárolójára bármit is letöltöttünk volna.

Ezzel kapcsolatban azonban két problémát is meg lehet említeni: az egyik, hogy ennek feltétele a folyamatos, jó minőségű internetkapcsolat, a másik pedig az, hogy a filmek, zenék és könyvek teljes portfóliója csak az USA-ban érhető el. Kanada és az Egyesült Királyság filmek és zenék közül választhat. Japán mozizhat, Ausztrália pedig olvashat. Minden más országban egyelőre csak a mobil applikációk érhetők el.

Kitálalt az Apple: iOS a felhőben, oroszlán a Maceken
Elindult a Google androidos zeneboltja

Mindjárt nyit a Google digitális könyvesboltja

Ellenfél van bőven  A Google ezzel az újracsomagolással és a tartalmak zökkenőmentes platformok közti átadásával nyilvánvalóan erősebb pozíciót akar kialakítani magának például az Apple-lel szemben, melynek iTunes boltja nagy vonalakban ugyanezeket a lehetőségeket kínálja. A bejelentés időzítése sem lehet véletlen, hiszen a cupertinói vállalat épp ma fogja bemutatni új generációs táblagépét, az iPad 3-at.

De az Apple mellett az Amazon sem jelentéktelen szereplője ennek a tartalomszolgáltatási ökoszisztémának. A webáruházával befutó, de ma már tárhelyszolgáltatóként, e-könyv olvasó illetve tablet gyártójaként is ismert cég a Kindle Fire koncepciójával jelentős forgalmat generálhat saját boltjában. Meglátjuk, mennyire tud ezekkel a nagypályás vetélytársakkal megbirkózni a Google "játékboltja".

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.