Jól titkolta terveit a Google, hiszen mindenkit meglepett tegnap késő esti blogbejegyzése, amelyben egy teljesen új márkanév bevezetését hozta nyilvánosságra. Mostantól Google Play néven lehet a cég kínálatában található okostelefonos, táblagépes alkalmazásokat, e-könyveket, zenéket, filmeket elérni.
Szómágia ■ Igazából mindez praktikusan nem sok változást hoz, hiszen például az USA-ban tavaly novemberben indult zenebolt eddig is az Android Market része volt. Ez a felállás azonban megtéveszthette a témában kevésbé járatos felhasználókat, akik tájékozatlanságuk miatt nem feltétlenül voltak tudatában annak, hogy már nem kizárólag mobil alkalmazásokat lehet keresni és venni az Android Marketen. A már átlogózótt egykori Android Market a tervek szerint ezen a néven jobban kifejezi az ott található tartalmak összességét. (Bár a kínálatban jelenleg is szép számmal megtalálható üzleti alkalmazások esetében pont a mostani márkanév okozhat zavart.)
Fontos megemlíteni, hogy a Google Play áruházból kiválasztott tartalmakat (a mobil alkalmazásokat kivéve) nem kell egyetlen eszközre sem letölteni, mert azt automatikusan szolgáltatja a felhasználónak a cég cloud infrastruktúrája, megjegyezve azt is, éppen hol tartottunk. Azaz ha egy filmet elkezdtünk nézni a számítógép monitorán, de valamiért abba kellett hagyni a mozit, azt ugyanannál a pillanatnál folytathatjuk az androidos táblagépünkön is anélkül, hogy az eszköz háttértárolójára bármit is letöltöttünk volna.
Ezzel kapcsolatban azonban két problémát is meg lehet említeni: az egyik, hogy ennek feltétele a folyamatos, jó minőségű internetkapcsolat, a másik pedig az, hogy a filmek, zenék és könyvek teljes portfóliója csak az USA-ban érhető el. Kanada és az Egyesült Királyság filmek és zenék közül választhat. Japán mozizhat, Ausztrália pedig olvashat. Minden más országban egyelőre csak a mobil applikációk érhetők el.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak