Az egykori Nav N Go a névváltással együtt stratégiai irányváltást is tett. Ennek egyik első eredménye a Fujitsu Ten-nel kötött megállapodás.
A néhány hónappal ezelőtt bejelentett
új csapásirány máris konkrét megrendelést hozott a navigációs rendszerek fejlesztésével foglalkozó NNG-nak. A tegnap nyilvánosságra hozott együttműködés lényege, hogy az autóelektronikai eszközöket gyártó Fujitsu Ten Limiteddel közösen alakítanak ki gyárilag beépíthető audio-, video- és navigációs egységet, amely bizonyos autómárkák központi elemébe építve 2012 első felétől lesz elérhető az európai, észak-amerikai és ausztrál piacon.
Újratervezés ■ A korábban Nav N Go néven ismert, budapesti központú fejlesztőcég azért kényszerült iránymódosításra, mert az eddig alapvető felvevőpiacának számító kézi navigációs eszközökből (PND) az utóbbi években egyre kevesebb fogyott. Ennek oka elsősorban az okostelefonok fokozatos térnyerése, hiszen ezek a mobilok a megfelelő alkalmazás segítségével ugyanazt a funkcionalitást képesek biztosítani, azaz a PND feleslegessé vált.
A kiutat az autókba előre telepített, más néven
OEM navigációs szolgáltatásokban látta meg az ezzel párhuzamosan neveti is váltó NNG. Ezen belül is elsősorban a kis- és középkategóriás járművekbe építendő navigációs rendszereket szeretnék ők fejleszteni az autóipari beszállítóknak.
Egyedi megoldás ■ A fent említett partnerség keretében az NNG iGO Navigációs szoftverét a Fujitsu Ten feltételei alapján testre szabott megoldássá alakítják, amelynek része egy egyedi munkafolyamat és célállomás kereső, valamint egy kimondottan erre az eszközre kialakított HMI (Human Machine Interface – ember-gép interfész). Az egyszerű használatot hangvezérlés és az úti cél hangalapú megadással kívánják segíteni. Annak érdekében, hogy minél több információt tudjon közölni a vezetővel a rendszer, megosztott képernyő segítségével a különböző funkciók párhuzamosan jeleníthetők meg.