Las Vegasban mutatja be világelső szemüveg nélküli 3D felhőalapú tartalomszolgáltató rendszerét a magyar iPONT. Az újító vállalatra már a CES-en felfigyeltek, azóta pedig elemzői vélemények is alátámasztják, hogy a fejlesztés sikerre van ítélve.
Lassacskán immunisak leszünk a reklámokra, pedig a hirdetők mindent megtesznek a siker érdekében. Az utcán, vagy épp bevásárlóközpontokban sétálva is egyre több mozgóképes reklám villog ránk tévék vagy ledfalak formájában, mégsem figyelünk oda. Az iPONT épp ezért egy olyan módszerrel kísérletezik, amely valóban megragadja még a reklámvakságban szenvedők figyelmét is.
Könnyebb észrevenni a reklámot, ha "kilóg a képernyőből"
Viva Las Vegas ■ A magyar iPONT International a február 22. és 25. között megrendezésre kerülő Las Vegas-i
Digital Signage Expo (DSE) keretében a világon elsőként mutatja be szemüveg nélküli 3D felhőalapú tartalomszolgáltató rendszerét, a Hálózati Tartalomkezelő Rendszert (iPONT Network Content Manager System – iPONT NCMS).
A fejlesztésnek köszönhetően a digitális hirdetéseket alkalmazó kereskedelmi (out of home) egységek immár 3D-tartalmat is képesek központilag gyorsan és egyszerűen kezelni és továbbítani.
Az iPONT már másodszor jár Las Vegasban idén, hiszen
már a Consumer Electronic Show keretében is bemutatták a hagyományos (szemüveggel nézhető) 3D-s tartalmakat szemüveg nélkül nézhető formátumra konvertáló megoldásukat.
A 3D áttör a közönyön ■ Dale H. Maunu, az Insight Media vezető elemzője szerint a digitális out-of-home piacon a legjelentősebb hozzáadott értéket kétségtelenül a 3D-megoldások jelentik. "A digitális out-of-home hirdetések ugyan még csak egy kis részét jelentik a160 milliárd dolláros amerikai piacnak, de az nyilvánvaló, hogy a szemüveg nélküli 3D átformálhatja ezt a hirdetési piacot” - mondta az elemző.
Glen Harper, az iPONT amerikai leányvállalatának vezetője szerin az out-of-home 3D-hirdetések akkor válhatnak elterjedté, ha már nem lesz szükség 3D-szemüvegre. "Kutatásunk alapján a szemüveg nélküli 3D reklám tizenötször hatékonyabb a hagyományos kétdimenziós tartalmaknál, ráadásul a nézők figyelme ötször több ideig marad a hirdetésen.”
Az iPONT következő lépése a pénzügyi háttér kibővítése: a vállalat jelenleg 3-5 millió eurós kockázatitőke-bevonás előtt áll. Az iPONT International célja, hogy Magyarország 5-8 éven belül 3D nagyhatalommá váljon, a hazai 3D K+F+I kapacitások összefogása által.