A nagyvállalatok közösségi aktivitásának jobb menedzselését, azonnali reagálási lehetőséget és még számtalan egyéb előnyt ígér az Oracle új szolgáltatáscsomagja.
Nem fukarkodott a bejelentésekkel és a show-val sem az Oracle éves nagyszabású rendezvényén, az OpenWorld-ön. Szinte futószalagon érkeznek az újabb és újabb termékek, szolgáltatások, részpiaci megoldások. Volt már némi botrány is, hiszen a cég vezérigazgatója, a barátságos megnyilvánulásairól ritkán emlegetett Larry Ellison az Exadata kapcsán nem feledkezett el belerúgni a konkurenciába, amit az SAP később igencsak nehezményezett.

Közösködés helyett ■ Az Oracle új barátokra biztosan nem tesz szert az informatikai szállítók között azzal a bejelentésével sem, miszerint integrált, minden lehetséges aspektusra kiterjedő közösségi médiát kezelő megoldáscsomagot dob piacra. A nagyvállalatok közösségi aktivitását, hatékonyságát javítani ígérő csomag a kacifántos Social Relationship Management (SRM) Suite nevet kapta.



A több, eltérő alkalmazási területen használható részből összeálló csomag segítségével egyaránt lehet a vállalati közösségi jelenlétet formálni és koordinálni, marketingkampányokat, eladásösztönző akciókat kezelni, illetve valós időben monitorozni a céggel kapcsolatos, közösségi oldalakon felbukkanó reakciókat. Utóbbiakra természetesen szükség esetén azonnal reagálni is lehet az egységes felületen keresztül.

De a csomag tartalmaz eszközöket egy teljesen privát, közösségi funkciókat használó vállalati hálózat kialakítására és üzemeltetésére is. A "vállalati Facebookba" természetesen lehetőség van külsős partnereket, beszállítókat, ügyfeleket is meghívni.

Szinte említeni sem érdemes, hogy ezek az eszközök és szoftverek teljes körűen együttműködnek a vállalat egyéb megoldásaival, ami azoknál a cégeknél, ahol más feladatokat is Oracle szoftverekkel látnak el könnyebbé teheti a csomag értékesítését és implementálását.

Tudatos építkezés  Az Oracle bejelentése természetesen nem a derült égből villámcsapás esete. A vállalat tudatos felvásárlási politikával gyűjtötte házon belülre azokat az ötleteket és termékeket, amelyeket saját portfóliójával összehangolva egy - az elképzeléseik szerint - egyedülálló és teljes lefedettséget biztosító SRM-csomagot tudott mostanra összehozni.

Ennek az üzletpolitikának a részeként került Ellisonék tulajdonába a közösségi marketingben utazó Vitrue, a közösségi médiában felbukkanó panaszok, üzenetek monitorozására alkalmas Collective Intellect, vagy alig néhány hónapja az Involver. Ez utóbbi egyik legkiemelkedőbb megoldása az a felület, amellyel könnyedén lehet igényekre szabott alkalmazásokat, oldalakat készíteni egy-egy kampányhoz.

Mindenki a napra tör  Persze nem egyedül van jelen ebben a térben a kaliforniai szoftveróriás. Az Oracle ezekkel a felvásárlásokkal hasonló úton jár, mint például a Salesforce.com, amely a pletykáknak megfelelően valóban felvásárolta a közösségi marketingben erős Buddy Mediát. De említhetjük a Google és a Meebo, vagy akár a Microsoft és a Yammer egymásra találását is. Ezek az akvizíciók mind-mind a közösségi megoldásokban rejlő üzlet lehetőségeket próbálják meglovagolni, és érthetően minden jelentős piaci szereplő ki akarja terjeszteni működését, hiszen a közösségi média belátható ideig meghatározó marad az internet és az emberi kapcsolattartás fejlődésében.

Teljes fegyverzettel nyit frontot a közösségi médiában az Oracle
Ész, erő és mobilitás: folytatódik az Oracle OpenWorld
Az Oracle is a Nokia térképeit választja

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.