A nagyvállalatok közösségi aktivitásának jobb menedzselését, azonnali reagálási lehetőséget és még számtalan egyéb előnyt ígér az Oracle új szolgáltatáscsomagja.
Nem fukarkodott a bejelentésekkel és a show-val sem az Oracle éves nagyszabású rendezvényén, az OpenWorld-ön. Szinte futószalagon érkeznek az
újabb és újabb termékek, szolgáltatások, részpiaci megoldások. Volt már némi botrány is, hiszen a cég vezérigazgatója, a barátságos megnyilvánulásairól ritkán emlegetett
Larry Ellison az Exadata kapcsán nem feledkezett el
belerúgni a konkurenciába, amit az SAP később igencsak nehezményezett.
Közösködés helyett ■ Az Oracle új barátokra biztosan nem tesz szert az informatikai szállítók között azzal a bejelentésével sem, miszerint integrált, minden lehetséges aspektusra kiterjedő közösségi médiát kezelő megoldáscsomagot dob piacra. A nagyvállalatok közösségi aktivitását, hatékonyságát javítani ígérő csomag a kacifántos Social Relationship Management (SRM) Suite nevet kapta.
A több, eltérő alkalmazási területen használható részből összeálló csomag segítségével egyaránt lehet a vállalati közösségi jelenlétet formálni és koordinálni, marketingkampányokat, eladásösztönző akciókat kezelni, illetve valós időben monitorozni a céggel kapcsolatos, közösségi oldalakon felbukkanó reakciókat. Utóbbiakra természetesen szükség esetén azonnal reagálni is lehet az egységes felületen keresztül.
De a csomag tartalmaz eszközöket egy teljesen privát, közösségi funkciókat használó vállalati hálózat kialakítására és üzemeltetésére is. A "vállalati Facebookba" természetesen lehetőség van külsős partnereket, beszállítókat, ügyfeleket is meghívni.
Szinte említeni sem érdemes, hogy ezek az eszközök és szoftverek teljes körűen együttműködnek a vállalat egyéb megoldásaival, ami azoknál a cégeknél, ahol más feladatokat is Oracle szoftverekkel látnak el könnyebbé teheti a csomag értékesítését és implementálását.
Tudatos építkezés ■ Az Oracle bejelentése természetesen nem a derült égből villámcsapás esete. A vállalat
tudatos felvásárlási politikával gyűjtötte házon belülre azokat az ötleteket és termékeket, amelyeket saját portfóliójával összehangolva egy - az elképzeléseik szerint - egyedülálló és teljes lefedettséget biztosító SRM-csomagot tudott mostanra összehozni.
Ennek az üzletpolitikának a részeként került Ellisonék tulajdonába a közösségi marketingben utazó
Vitrue, a közösségi médiában felbukkanó panaszok, üzenetek monitorozására alkalmas
Collective Intellect, vagy alig néhány hónapja az
Involver. Ez utóbbi egyik legkiemelkedőbb megoldása az a felület, amellyel könnyedén lehet igényekre szabott alkalmazásokat, oldalakat készíteni egy-egy kampányhoz.
Mindenki a napra tör ■ Persze nem egyedül van jelen ebben a térben a kaliforniai szoftveróriás. Az Oracle ezekkel a felvásárlásokkal hasonló úton jár, mint például a Salesforce.com, amely a
pletykáknak megfelelően valóban felvásárolta a közösségi marketingben erős Buddy Mediát. De említhetjük a
Google és a Meebo, vagy akár a
Microsoft és a Yammer egymásra találását is. Ezek az akvizíciók mind-mind a közösségi megoldásokban rejlő üzlet lehetőségeket próbálják meglovagolni, és érthetően minden jelentős piaci szereplő ki akarja terjeszteni működését, hiszen a közösségi média belátható ideig meghatározó marad az internet és az emberi kapcsolattartás fejlődésében.