Kiskereskedőknél, szolgáltatóknál használható fizetési megoldást mutatott be a PayPal, amellyel többek között kártyaelfogadó terminál válik az okostelefon. Az elképzelés itthon finoman szólva is utópisztikus.
Hirdetés
Az eBay tulajdonában lévő, de az online fizetési megoldások tekintetében önmagában is nagyon komoly tényezőként számon tartott PayPal ugyan csak kullog az innovátorok után, de piaci erejénél fogva a lassú reakcióidő ebben az esetben nem feltétlenül egyenlő az üzleti kudarccal.
Telefonos kártyaterminál ■ A múlt héten leleplezett PayPal Here (Itt) egy telefonhoz csatlakoztatható kiegészítő segítségével lehetővé teszi, hogy a szobafestőtől a biciklis futáron át az autómentőig minden kisvállalkozás esetében meglegyen a lehetőség a kártyás fizetésre. Ezzel az online tranzakciók királya megkezdte a mobil fizetési megodások piacán is a hódítást, ahol olyan nagypályás játékosok mellett, mint a MasterCard, a Visa, vagy éppen a Wallet szolgáltatását egyre jobban erőltető Google, már sikeresen bevezetett megoldásokkal bíró kisebb szereplőkkel is meg kell küzdeni. Utóbbira példa a tavaly indult Square, amely kis túlzással annyiban tér el a PayPal most beharangozott megoldásától, hogy a leolvasó náluk négyzet alakú, míg a Here esetében egy háromszög.
A PayPal egyébként nem is nagyon gondolkozta túl magát azzal kapcsolatban, hogy miként tudja megkülönböztetni saját szolgáltatását a már piacon lévő megoldásokhoz képest. A hivatalos közleményben a Here sikerét arra alapozzák, hogy régóta működő, megbízható márka áll a szolgáltatás mögött. Mivel közvetlen pénzmozgásról van szó, így a bizalom tényleg kiemeleten fontos tényező, de azért önmagában ez nem feltétlenül elég. Még akkor sem, ha ebből a szempontból kifejezetten jól áll a vállalat más informatikai cégek "bizalmi indexéhez" képest.
Tény azonban az is, hogy néhány pontban valóban mást nyújt a Here. Például a tranzakciók jutaléka 2,7 százalék, ellentétben a Square 2,75 százaléknyi hasznával. A félezrelékes árelőny ugyan még megkülönböztetésre sem elegendő, de a PayPal-nél lehetőség van kereskedői kártya kiváltására, amelynek használata automatikus 1 százaléknyi visszatérítéssel jár. Ez már érezhető különbség, de ebben az esetben a vállalkozó itt felhalmozott pénze is a PayPal gondozására van bízva, azaz további pénzügyi területeken tud hídfőálláshoz jutni a cég.
Maga a megoldás csak egy ingyenesen letölthető iOS vagy Android alkalmazásból és magából a kártyaolvasó kiegészítőből áll. A kereskedő csak bejelöli a megvásárolt tételeket, áthúzza a leolvasón a vásárló kártyáját, aki a fizetést az érintőképernyőre adott szignójával erősiti meg. A vásárlás részleteit tartalmazó dokumentumot SMS-ben és emailben is megkaphatja a fogyasztó.
Túl az Óperencián ■Az USA mellett első körben Kanadában, Ausztráliában és Hongkongban elindított fizetési megoldás a legtöbb kártyakibocsátó termékével használható, sőt az Egyesült Államokban még csekkek feldolgozására is alkalmas. Ez utóbbihoz fotót kell készíteni a csekkről, így egy kicsit tovább tart, mint a sima kártyaolvasás.
Bár a szolgáltatás kifejezetten jól jöhetne itthon is olyan vállalkozóknál, akik nem akarnak, tudnak hagyományos kártyaelfogadó berendezéseket használni, az itthoni szabályozás nem kifejezetten kedvez ezeknek a haladó megoldásoknak. Az meg az egész koncepciót tenné idézőjelbe, ha a PayPal Here-en keresztül lebonyolított tranzakció után a vattacukros kocsi kezelője nekiállna egy nyugtát kiállítani.
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
a melléklet támogatója a One Solutions
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.