Mostantól bármilyen vállalat felépíthet magának egy személyre szabott, belső használatú közösségi rendszert: a Salesforce.com ingyenessé tette a Chatter.com használatát.
A vállalati közösségi megoldások sok esetben lehetnek hasznosak. A személyes kommunikáció buktatóit, az egyes részlegek közötti hiányos információáramlást, a projektmenedzsment nehézségeit javíthatjuk fel egy olyan közösségi megoldás használatával, amelyben egyfajta céges Facebook módjára követhetünk projekteket, dokumentumokat vagy épp eseményeket.
Lájkolom a taszkodat ■ Ha beregisztrálunk a
Chatter.com szolgáltatásába, egy ismerős felülettel találkozhatunk: a Facebook vagy a hasonló közösségi oldalak kinézete, elrendezése és funkcionalitása köszön vissza. A különbség csupán az, hogy ebben a vállalati folyamatokra optimalizált megoldásban csak saját cégünk munkatársai láthatják egymást, a belső folyamatokat és kommunikációt.
A beregisztrált munkatársak a "nagy testvérben" megismert módon státuszüzenetben frissíthetik, mivel is foglalkoznak éppen, így másoknak nem lesz nehéz kideríteni, hol van, mit csinál épp az illető. Megoszthatunk egymással fájlokat, létrehozhatunk szervezeti egységeket, ahol az adott divízión belül dolgozó kollégák beszélhetnek meg másokra nem tartozó ügyeket, vagy akár közös brainstorm-beszélgetéseket is indíthatunk.
Közösségben könnyebb ■ Egy nemrég elvégzett közvéleméynkutatásból kiderül, hogy a megkérdezett 6000 felhasználó szerint könnyebbé és hatékonyabbá tette a munkát a Chatter.com bevezetése. 28 százalékkal kevesebb "élő" megbeszélésről, és 32 százalékkal kevesebb belső e-mailről számoltak be, ráadásul 50 százalékuk szerint érezhetően gyorsabban találják meg a fontos információkat ezzel a módszerrel.
A Chatter egyrészt már ebben az ingyenes formában is hatékony, de az üzemeltető Salesforce természetesen azt reméli, hogy a még gazdagabb funkcionalitásra vágyó vállalatok egy része a fizetős szolgáltatásokat is igénybe veszi majd.