Egyre több vállalat van jelen a közösségi oldalakon - nem is egyen. Könnyen elveszhetünk a megannyi szolgáltatás között, de vannak alkalmazások, amelyek segítenek kordában tartani a közösségimédia-jelenlétre fordított időt és energiát. Ilyen például a most bemutatott HootSuite.

Vállalati marketingesek, PR-esek, kommunikációs szakemberek számára egyre inkább ismerős helyzet, amikor egyszeri zsonglőrként kell irányítgatni a céges jelenlét különböző formáit a közösségi oldalak útvesztőjében. Twitter, Facebook, LinkedIn, és a többi - összekeverednek a loginek, véletlenül személyes accountról küldünk céges üzenetet, vagy kétszer postoljuk ugyanazt, mert sikeresen elfelejtettük, hogy az adott oldalon ma már jártunk... Sokkal egyszerűbb egy közös helyről irányítani mindenféle jelenlétünket, ráadásul akár csapatban is megtehetjük mindezt.

Parancsnoki híd | A HootSuite egyfajta egyesített irányítópult - az ingyenes, böngészőben futó alkalmazás kezelésének megkezdéséhez csak pár egyszerű lépés szükséges. Elsőként persze regisztrálnunk kell egy felhasználót a http://hootsuite.com oldalon. Miután az igazoló e-mail alapján azonosítottuk magunkat, elkezdhetjük megadogatni a közösségi szolgáltatásokban megtalálható "személyiségeinket" - a bal alsó sarokban található Launch gomb megnyomására előbukkanó menüben válasszuk a Settings, majd a Social Networks sort. A megjelenő új ablakban az Add Social Network gombbal kezdhetjük meg adataink megadását - a népszerű Twitter, Facebook vagy LinkedIn mellett ide egyre több egyéb közösségi oldal támogatása kerül be. Csupán megadjuk az adott oldalon használt belépési adatainkat, és máris "megismer" minket a HootSuite.

A bal felső részen található házikó ikonnal mindig visszatalálunk a főképernyőre, ahol kezdetben még nincs semmi. Az alapértelmezett ablak (kezdetben Featured néven szerepel, de bármire megváltoztathatjuk) lesz az először beállított gyűjtőlapunk. Itt egyszerűen hozzáadhatunk egy olyan panelt, amelyen általunk megadott elemek találhatóak - ezekből egymás mellett több oszlop is elhelyezhető, tehát egyszerre láthatjuk az aktuális céges Twitter, Facebook vagy LinkedIn csatornákat, de akár a személyes accountjainkhoz kapcsolódó frissítéseket is elhelyezhetjük itt.

A főablak mellett a böngészőkből is megszokott fülekkel a különböző szolgáltatásokat külön is elérhetjük, ilyenkor részletesebb képet kapva arról, mi történik azon a fronton - a Twitter accountunkra kattintva látszik például a mi és követőink által frissített üzenőfal, mellette a csak nekünk szóló Twitter üzenetek és privát csiripek is.

Kikiáltás egy helyről | Akkor pedig végképp könnyű dolgunk van, ha szeretnénk "közölni" valamit az üzenőfalakon. Csupán kiválasztjuk a képernyő legtetején, melyik "személyiségünkkel" szeretnénk véleményt nyilvánítani, és beírjuk az üzenetet. Akár képet vagy fájlt is csatolhatunk megjegyzésünkhöz (természetesen ezek csak arra a szolgáltatásra mennek tovább, amely ezt engedélyezi). Ha kiválasztjuk például a céges Facebook és Twitter avatarunkat, akkor egyetlen beírással és a Send Now gombra kattintással több helyre is eljut az üzenetünk - a karakterszámlálóval még azt is figyelhetjük, hogy beleférünk-e a Twitter szűkös lehetőségeibe.

Eddig külön kellett belépegetni minden szolgáltatásba, ha valamit meg akartunk osztani, mostantól ezt egyetlen, központi helyről, akár egyetlen beírással és küldéssel tehetjük meg - ráadásul hivatkozást is könnyen csatolhatunk, mivel beépített "linktömörítő" is rendelkezésre áll, ahol a hosszadalmas linkekből pár karakteres apróság készül.

A megosztás megosztása | A HootSuite akkor is igen hasznos, ha nem egyedül felelünk a közösségi jelenlétért, a marketingfeladatokért vagy a kommunikációért. A különböző felhasználói fiókokhoz meghívhatunk "társszerkesztőket" is, akár egyenként - a céges Twitterhez a kollégákat, a személyes fiókhoz esetleg családtagokat. Így aztán végképp problémamentes lesz a közösségi jelenlét, a felszabaduló időben pedig lehet például... khm... dolgozni.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.