A közösségi média új felfedezettje nem feltétlenül működik minden vállalkozás számára, de akik megtehetik, éljenek a Pinterest adta lehetőséggel. A megvalósításhoz adunk is néhány tippet.
Egyfajta közösségi kép- és linkgyűjteményként kell felfogni a Pinterestet, a közösségi megoldások legújabb üstökösét. Januárban már mi is
felhívtuk az oldalra a figyelmet azzal a konklúzióval, hogy nem csupán unatkozó kismamáknak praktikus a babaruhák rendszerezésére, hanem egyes vállalkozási formák számára is haszonnal kecsegtehet. Most a SocialMedia Examiner remek
posztjára építve felsorolunk pár konkrét ötletet, ami több látogatót, potenciális vásárlót eredményezhet.
A Bitport a Pinteresten
Mindent a látványért ■ A Pinterest elsősorban, sőt majdnem kizárólag a látványról szól, ezért sikerünk attól függ, mennyire tudunk termékünkről, szolgáltatásunkról vizuálisan vonzó, kreatív, meghökkentő vagy éppen vicces fotókat, videót, illusztrácót, grafikát készíteni. Ezeket ugyanis az emberek nagy kedvvel tűzik saját falukra, onnan pedig jobb eséllyel kerülnek át az ő követőik falára, és így tovább...
Konkrét tippet ezzel kapcsolatban nehéz adni, hiszen minden cég esetében más és más út lehet az üdvözítő. Egy festékgyártónál például nem sok mindent lehet kezdeni egy vödör piros festékkel, de ha több tucatból valamiféle mintát, ábrát építünk, és azt fotózzuk le, úgy már van esély a figyelem felkeltésére. Mi a Bitportnál első körben az infografikákat és a Nagy szám! rovatunk anyagait tesszük közzé a Pinterest felületén.
Katalógus ■ Ha cégünk portfóliója könnyen katalogizálható, mondjuk bicikliket gyártunk, akkor mindenképpen érdemes tematikus bontásban egy-egy táblában elhelyezni a különböző stílusú, formájú, árkategóriájú termékeinket. Ezzel kapcsolatban egy dolgot kell eldöntenünk, nagyobb forgalmat akarunk terelni termékoldalainkra, azzal a céllal, hogy például terjedjen a köztudatban a márkanevünk, vagy inkább olyanokat, akik jó eséllyel vásárlóvá válnak. Utóbbi esetben mindenképpen írjuk ki a termék árát és legfontosabb paramétereit a letűzött kép megjegyzésében, mert ez ki fogja szűrni azokat, akiket az árcédula nagysága eleve elriasztana a további nézelődéstől.
Mindenki mindenkivel ■ Bár az nagyon fontos, hogy cégként letűzött anyagaink összefüggésben és egységben maradjanak a vállalat termékeivel, filozófiájával, imázsával, ez nem jelenti azt, hogy csak saját házunk tájáról hozhatunk letűzésre érdemes képet a falainkra. Sőt, sokkal átfogóbb képet tudunk mutatni magunkról, ha nem csak termékfotók sorakoznak céges Pinterest oldalunkon. Egy kávézó például minden gond nélkül közölhet croissant-recepteket, világbajnok kávékészítők kreálta tejhabképeket vagy éppen archív fotókat az 1920-as évek pesti kávéházairól. Ez mind profiljába vágó, érdekes, külsős tartalom, amivel csak gazdagodhat a vállalati oldal.
Játék és nyeremény ■ Meglévő ügyfeleink, követőink aktivitását élénkíthetjük, illetve új érdeklődőket vonzhatunk magunkhoz, ha időről időre valamilyen Pinteresthez kötődő játékot írunk ki. Ennek sikere nem feltétlenül mutat korrelációt a játékhoz kapcsolódó nyeremény nagyságával. Itt is inkább az egyediségen, az "ilyet még nem láttam" érzésen múlik az eremény. Két legyet ütünk egy csapásra, hogy ha a láthatóan ügyes nyertes jutalma az lesz, hogy ő is megoszthat anyagokat a céges Pinterest tábláinkon. A bennfentesség mindig jó érzés, mi pedig szereztünk magunknak egy közösségi aktivistát, ingyen.
Természetesen számtalan egyéb módja van annak, hogy (ki)használjuk a Pinterest adta lehetőségeket, de talán ennyi is elég az elinduláshoz. A konkrét megvalósítás már úgyis minden cég számára csak a jól felmért saját igények és a bőven érkező ötletek alapján lehet sikeres. Kellemes tűzögetést!