A berlini Innovatív Tanárok Fórumán az informatika és technológia lehetőségeit kiaknázó oktatási projekteket mutattak be az európai pedagógusok. A résztvevők közül egy magyar tanár megoldása is kiérdemelte a továbbjutást a következő, immár világszintű fórumra.

Berlinben 34 ország 71 ötlete került a közönség elé. A Microsoft kezdeményezésével létrejöt Innovatív Tanárok Fórumán Magyarországról azok a tanárok képviseltethették magukat, akik a tavalyi hazai rendezvényen díjat nyertek elképzelésükkel. Bereczki Enikő, a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola pedagógusa sajtófotó projektjével jutott kategóriájának legjobbjai közé, így az európai forduló után ő képviselheti hazánkat a világszintű, Dél-Afrikában megrendezendő eseményen.
 

A tanárt is taníthatják | Bereczki Enikő sikere kapcsán elmondta, számára a konferencia egyik legérdekesebb, egyben leghasznosabb része az az ötletbörze-kiállítás volt, ahol a konkrét, az iskolai gyakorlatban már bevált módszereket osztották meg egymással az innovatív pedagógusok. Kitért rá, hogy a tanárok is sokat tanulhatnak egymástól, de ennél is fontosabbnak tartotta, hogy a konferencián többször is megfogalmazódott: egy jó szellemű, nyitott iskolában egyáltalán nem jelent gondot, ha a tanár is tanul a diákjaitól.

A helyszínen a legújabb informatikai vívmányok iskolai oktatásba történő beillesztését általánosságban ismertető előadások mellett az egyes országokban megvalósított egyedi megoldások bemutatására is sor került. Számos projekt foglalkozott a közösségi hálózatok, és a számítógépes játékok iskolai órák keretében történő értelmes felhasználhatóságával. Előbbire jó példa egy francia tanárnő projektje, amelyben a Microsoft ingyenes játékszerkesztője, a Kodu segítségével hozott létre új világokat, amelyek tapasztalatait a földrajzórán hasznosíthattak a gyerekek. Egy horvát pályázó tanulóinak multimédiás képeslapokat, egyfajta virtuális útikönyvet kellett létrehozniuk, amiket aztán az interneten megosztottak indiai, ausztráliai, amerikai, török, portugál és angol diáktársaikkal, hogy azok a saját környezetükről készített hasonló alkotásokkal viszonozzák ezeket.

Bereczki Enikőé mellett a hazai módszerek közül nagy érdeklődés övezte Wágner Éva Tanya című projektjét, a szülők bevonásával zajló, a gyermekek természetes kíváncsiságára alapozó informatikai eszközökkel támogatott óráit, valamint Klacsákné Tóth Ágota Bermuda-háromszög rejtélyét is sokan próbálták megoldani.

A következő európai Fórumot 2011 márciusában, Moszkvában rendezik, a hazai előválogatót idén októberben szervezi a Modern Iskola Magazin és a Microsoft Magyarország.

 

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.