Egyre több alkalmazás és szolgáltatás "ugrik rá" arra a tényre, hogy a felhőben hatalmas adatmennyiségeket tárolunk, amely keresése, indexelése nem egyszerű feladat. Ehhez kapcsolódik egy újabb érdekes és ingyenes Chrome kiegészítő.
A Graph Your Inbox egy igen érdekes kis kiegészítő, melyet egyelőre Google Chrome böngészőkben lehet használni. Akkor a leghasznosabb, ha nem kifejezetten egy bizonyos levelet keresünk, hanem a levelezésünkben előforduló kulcsszavakkal vagy egyéb feltételekkel kapcsolatos trendeket szeretnénk megnézni időrendben. Milyen gyakran említünk egy bizonyos márkát, személyt vagy szolgáltatást? Mennyire sűrűn kapunk levelet egy bizonyos partnertől? A plugin segítségével grafikusan, időrendben jeleníthetjük meg ezeket az adatokat.
Postafigyelő | Az apró, de sok mindenre használható szolgáltatást
Bill Zeller fejlesztette szabadidejében, amikor épp nem a Princeton Egyetemen igyekszik PhD-je megszerzésén. A plugint könnyen feltelepíthetjük a
Google kiegészítők gyűjtőoldaláról: ezután a böngésző fejlécében megjelenik a kiegészítő kis ikonja. Használatához jelentkezzünk be a vizsgálni kívánt Gmail-fiókba, majd kattintsunk a fejlécben található Graph Your Inbox ikonra. Egy előreugró ablakban adhatjuk meg a kívánt keresési kifejezéseket, amelyek lehetnek hagyományos szavak, vagy akár szókapcsolatok a Google keresőjében is megszokott paraméterezéssel, például idézőjeles formában (ekkor a pontos kifejezésre keres).
Levelek küldőire vagy címzettjeire is kereshetünk, ilyenkor a from:
[email protected] vagy to:
[email protected] formátumot használhatjuk. Ezen kívül a Gmailben használható címkéket is vizsgálhatjuk a label:címkeneve formátum segítségével.
Több hasznos megjelenítési forma pár másodperc alatt
Trendek nektek | Ha a plugin végzett első keresőkifejezésünk találatainak megjelenítésével, a grafikonon láthatjuk a vizsgált kifejezés havi előfordulásának gyakoriságát, alatta az aktuális hónap adatait is megtekinthetjük. Az egyes adatokra kattintva mélyebbre is áshatunk, megjelenítve a szóban forgó leveleket.
Keresőkifejezések összehasonlítása sem tart sokkal tovább
Még érdekesebb azonban az, ha újabb kifejezésre keresünk rá: ekkor ugyanis az előzőleg megtalált eredmények nem tűnnek el, hanem más színnel föléjük íródnak az új találatok. Ezzel egyfajta kompetitív trendvizsgálatot is elvégezhetünk: könnyen megvizsgálhatjuk, két üzleti partnerünk közül melyik írt többet, vagy két termékünk közül melyikről érdeklődtek többen. Akiben bármikor felmerülne Gmail-fiókjának ilyen jellegű kutatásának ötlete, az ingyenes kiegészítőt másodpercek alatt feltelepítheti a
Google tárhelyéről.