Michael Dell elnök-vezérigazgató szerint a Hangouts szolgáltatás tökéletes és hatékony kiegészítője lehet az eddigi telefonos és webes megoldásoknak.
A Google+ részeként bemutatkozó, csoportos beszélgetésre is alkalmas videótelefon alkalmazásról már az első napokban többen megírták, hogy a konzumer funkciók mellett elgondolkodtató, mennyire alkalmas lehet üzleti felhasználásra is. Úgy tűnik, az első nagyobb nevek máris kezdenek felsorakozni, a Dell például ügyfélszolgálatát turbózná fel a videóchat segítségével.
Mondd vagy mutasd ■ A Dell vezetője már
rutinos Google+ felhasználó, bevallása szerint már több tucatszor használta a Hangouts szolgáltatást, és azonnal rajongóvá vált. Profiljában látható is, hogy sokszereplős videóhívások résztvevője, vagy akár kezdeményezője is volt, majd pedig
a következő üzenetet tette közzé: "Gondolkodom a Hangouts üzleti felhasználásáról. Szeretnétek, ha a Dell szerviz- és kereskedőcsapatával közvetlen videóhívás segítségével léphetnétek kapcsolatba a Dell.com-on keresztül?"
A követők reakciója egyértelműen pozitívnak tűnik, több száz kommentben fejtik ki azt a véleményt, mely szerint a Dellnek valóban ki kéne próbálnia a megoldást. Az ötlet valóban több szinten is hasznos lehet: egyrészt a többszereplős lehetőségnek köszönhetően a hasonló problémákkal, kérdésekkel jelentkezők számára egyfajta csoportfoglalkozás keretében lehetne megoldásokat javasolni, általánosan jelentkező hibák elhárításában segíteni. Másrészt pedig a közvetlen, interaktív és vizuális segítségnyújtás sokkal egyszerűbb és célravezetőbb a telefonosnál, hiszen a problémát az ügyfél akár videón is megmutathatja, amelyre azonnal választ kaphat, és az ügyfélszolgálat munkatársa a javítási procedúrát is élesben irányíthatja.
Még csak ötlet ■ Persze azt azért nem árt tudni, hogy az elképzelés teljes egészében még nem valósítható meg, hiszen a Google+ még mindig meghívásos alapon működik, és
üzleti felhasználásra sem javasolják - a vállalatoknak, márkáknak még csak egy zárt, kis létszámú tesztüzem bevezetését ígérték. Másrészt azt sem tudni, hogy a Hangouts beemelhető lesz-e más weboldalakra, vagy csak a Google+ saját felületéről lesz használható.
Bár videós ügyfélszolgálatra már használják itt-ott a Skype-ot, a mindenki által azonnal elérhető közösségi oldallal összekapcsolható új lehetőség mindenképpen nagyobb arányú felhasználást tenne elhetővé. Akadnak példák Twitter-alapú szolgáltatásokra is, ám itt a szűkre szabott karakterszám gátolja a részletes segítségnyújtást. Mindenesetre, ha Michael Dell mellett több, hasonlóan fajsúlyos szereplő áll ki a Hangouts vállalati felhasználása mellett, minden bizonnyal nagyobb lesz az esély arra, hogy a Google lehetővé teszi ezt az opciót.