A Google többféleképpen próbált már visszavágni a Facebooknak a közösségi média terén, mostanáig sikertelenül. A napokban azonban már tesztelhető, milyen fegyvert kísérleteztek ki legutóbb.
Mióta az internethasználók nagy része rákattant a Facebookra, egyre természetesebb folyamat, hogy ha bármi tetszik a weben, akkor "lájkoljuk", jelezve ismerőseinknek is, hogy az adott tartalmat érdemesnek tartjuk mások figyelmére is. A Google most megpróbálja keresőpiaci dominanciáját összekapcsolni saját lájk-klónjával.

Erre tessék! A Google úgy jellemzi mostani újítását, mint a szerteágazó internet túravezetőjét. Eddig csak egy sokak által kritizált módszerrel figyelte a keresőalgoritmus, milyen oldalakat látogatunk gyakran, ehhez kapcsolta a kereséseinkre adott találati lista sorrendjét, de az oldalsó sávban megjelenő hirdetések típusát is. Mostantól jóval közvetlenebbül befolyásolhatjuk ezeket magunk és ismerőseink számára is.

A szolgáltatás egyelőre csak bejelentkezett kísérletezők számára elérhető, így szükség lesz egy Google fiókra, majd pedig jelentkezzünk a kipróbálásra a +1 Labs-oldalán. Fontos, hogy a tesztidőszak alatt a lokalizált oldalakon még nem működik a +1, ezért a használatához a Google.com oldalon kell keresnünk - mivel ez alapértelmezésben visszadob a magyar oldalra, használjuk a google.com/ncr címet.

Keresés után a találatok címsorának jobb oldalára költöző +1 gomb alapvetően szürke, ám ha tetszik a találat, máris rábökhetünk.


Első pluszegyezésünket egy felugró ablakban is meg kell erősítenünk, ahol beállíthatjuk, milyen néven hivatkozzon ránk a rendszer és a hirdetéseket is érintse-e a tetszésnyilvánításunk.


Ha ezt elfogadjuk, többé már nem bukkan elő semmilyen ablak, bátran nyomkodhatjuk a gombot - ez innentől színessé válik, jelezve, hogy az adott oldalt bizony szeretjük.

Közösségi keresés Innentől kezdve, ha ismerőseink hasonló témákra keresnek, könnyen felbukkanhat olyan találat is számukra, amely mellett már látható az ajánlásunk, így elvileg bizalmat építhetünk az adott oldal iránt. Ha pedig valaki meglátogatja Google profilunkat, ott is megnézheti, miket "pluszegyeltünk" mostanában.


Természetesen a lájkoláshoz hasonlóan a +1 gombok is felbukkanhatnak majd a találatokon kívül magukon a weboldalakon is, így ha valaki egy tetszetős cikket olvas, másnak is ajánlja a webshopban akciózott terméket, vagy tetszik neki egy kép, közvetlenül onnan is rákattinthat a +1-re.

A jelentkezés-alapú tesztelés mellett a Google elkezdte minden felhasználója számára élesíteni a funkciót: elsőként az amerikaiak, majd pedig hetekkel, akár hónapokkal később a lokalizált verziók felhasználói számára lesz közvetlenül elérhető a pluszegy. Arra pedig, hogy lesz-e ez olyan népszerű és meghatározó erejű, mint a lájkolás, még jó pár hónappal később lehet csak sejteni a választ.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.