Eddig csak úgy lehetett bejutni a Google+ tesztelői közé, mint valami exkluzív celebpartira: befolyásos ismerősökkel és sok-sok szerencsével. Mostantól megnyílnak a kapuk, bár a szolgáltatás még mindig béta - igaz, egy csomó fejlesztés érkezett és érkezik hozzá.
Hirdetés
 
Miután közel három hónapig csupán meghívásos módon lehetett bejutni a Google közösségi oldalára, a keresőóriás most érezte eléggé felkészültnek a Google+ szolgáltatásait és hátterét arra, hogy bárki regisztrálhasson. A kapunyitás stílusosan a századik fejlesztés a bemutatkozás óta eszközölt 99 különféle újítás és hangolás után.

Kép és hang mindenhol A szóban forgó 99 fejlesztésből közel egy tucat fontos újítást a nyitás előtti utolsó pillanatra hagytak a Google szakemberei. Teljesen egyértelmű, hogy a vállalat az okostelefonos rendszerek közül az Androiddal ápolja a legszorosabb barátságot, ezért mobilok közül elsőként a zöld robotos telefonokon fut majd a Google+ Hangouts szolgáltatása. A hagyományos vagy akár csoportos videóbeszélgetéshez minimum a rendszer 2.3-as (Gingerbread) változatára van szükség, és persze nem árt egy előlapi kamera is a telefonokon.


A Hangouts másik újdonsága az "On Air", amelyben lehetőségünk van videóüzeneteink "nyilvános sugárzására" is. Ilyenkor az eddigiekhez hasonlóan maximum kilencen csatlakozhatnak a beszélgetéshez, de megnézni korlátlan számú felhasználó tudja, akár felvételről is.

A beszélgetések közben mostantól olyan extrákra is lehetőségünk lesz, mint a képernyőnk megosztása, a beszélgetőpartnereinkkel közös rajzpapír használata, valamint a Google Docs élő integrációja.


Keres ő? A Google+ egyik leghangosabban kritizált funkciója a keresés volt, a tesztelők nem értették, hogy egy alapvetően webes keresésből meggazdagodó vállalat közösségi oldalán miért olyan szegényes ez a terület. Pontatlan volt az eredmény, ha személyekre kerestünk, a témakörök szerinti kutakodás pedig szinte kaotikus találatokat hozott. Mostantól kibővülve és átfaragva érkezik ez a funkció, amely egyesíti a közösségi oldalon belülről és kívülről érkező találatokat.

Ha a Google+-on belülről indítunk keresést valamilyen kifejezésre, egyrészt megkapjuk a közösségi oldalon regisztrált ismerőseink kapcsolódó üzeneteit és megosztásait, az ismerősi köreinken kívüli felhasználók publikus bejegyzéseit, valamint a hagyományos webes tartalmakat is.

Ami nincs, és ami lesz Persze a legfrissebb építőkockák láttán sem lett boldog mindenki, aki eddig kritizálta a rendszert vagy épp fontos funkciókat hiányolt. Továbbra sincsenek professzionális profilok cégek, márkák és szolgáltatások számára, és a Google Apps fiókokkal még mindig nem lehet összekapcsolni személyes Google+ profilunkat.


Vic Gundotra,
a szolgáltatás fejlesztéséért felelős alelnök mindenesetre igyekezett a közeljövő újításairól is infómorzsákat szórni a még többre vágyók számára. Hamarosan felturbózott változatban használható a Huddle üzenetküldő funkció, amelyet egyúttal át is neveznek Messengerre. Ehhez érkezik az SMS támogatás is, így a kikívánkozó magvas gondolatainkat hamarosan már butatelefonról is közzétehetjük.

Részletesebben testre szabhatjuk majd profilunkat is, többek között könnyebben változtathatunk profilképünkön, és azt is beállíthatjuk, milyen Google+ eseményekről milyen formában szeretnénk értesítéseket kapni.

Tipp: figyelem, a videóbeszélgetést rögzítjük!
Nagy szám! A fejlesztők máris imádják a Google+-t
Google+ kontra Facebook: pluszok és mínuszok

Kedvenc reklámok A hirdetők számára fontos egy kevésbé hangosan meghirdetett újdonság, mely szerint mostantól nem csupán mások aktivitását, vagy weboldalakat lehet "Google-módra lájkolni", azaz a +1 gomb megnyomásával ajánlani ismerőseinknek. A Google hirdetési rendszerében megjelenő képes és szöveges reklámokat, bannereket is kedvencnek jelölhetjük, ezáltal szép lassan kialakítva egy egyedi hirdetési preferencia-kört.


A felhasználók felé elvben ez olyan könnyebbséget jelent, hogy a kitartó pluszegyezés hatására egyre kevésbé jelennek majd meg olyan reklámok, amelyek nem érdeklik. A hirdetők pedig természetesen annak örülhetnek, hogy a bannerek és egyéb fizetett tartalmak megosztásával a felhasználók aktívan részt vesznek a hirdetési információ terjesztésében.

Egyre kevésbé világos, hogy lesznek fenntarthatók a nagy MI-adatközponti fejlesztések

Bár Donald Trump felfüggesztette a technológiai részvényeket is padlóra küldő vámok egy részét, a bizonytalanság nem szűnt meg, a magasabb árak és a spórolósabb ügyfelek pedig rendesen alátehetnek a mesterséges intelligenciában utazó nagyvállalatok elképzeléseinek.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.