Eddig csak úgy lehetett bejutni a Google+ tesztelői közé, mint valami exkluzív celebpartira: befolyásos ismerősökkel és sok-sok szerencsével. Mostantól megnyílnak a kapuk, bár a szolgáltatás még mindig béta - igaz, egy csomó fejlesztés érkezett és érkezik hozzá.
Miután közel három hónapig csupán meghívásos módon lehetett bejutni a Google közösségi oldalára, a keresőóriás most érezte eléggé felkészültnek a Google+ szolgáltatásait és hátterét arra, hogy bárki regisztrálhasson. A kapunyitás stílusosan a századik fejlesztés a bemutatkozás óta eszközölt 99 különféle újítás és hangolás után.
Kép és hang mindenhol ■ A szóban forgó 99 fejlesztésből közel egy tucat fontos újítást a nyitás előtti utolsó pillanatra hagytak a Google szakemberei. Teljesen egyértelmű, hogy a vállalat az okostelefonos rendszerek közül az Androiddal ápolja a legszorosabb barátságot, ezért mobilok közül elsőként a zöld robotos telefonokon fut majd a Google+ Hangouts szolgáltatása. A hagyományos vagy akár csoportos videóbeszélgetéshez minimum a rendszer 2.3-as (Gingerbread) változatára van szükség, és persze nem árt egy előlapi kamera is a telefonokon.
A Hangouts másik újdonsága az "On Air", amelyben lehetőségünk van videóüzeneteink "nyilvános sugárzására" is. Ilyenkor az eddigiekhez hasonlóan maximum kilencen csatlakozhatnak a beszélgetéshez, de megnézni korlátlan számú felhasználó tudja, akár felvételről is.
A beszélgetések közben mostantól olyan extrákra is lehetőségünk lesz, mint a képernyőnk megosztása, a beszélgetőpartnereinkkel közös rajzpapír használata, valamint a Google Docs élő integrációja.
Keres ő? ■ A Google+ egyik leghangosabban kritizált funkciója a keresés volt, a tesztelők nem értették, hogy egy alapvetően webes keresésből meggazdagodó vállalat közösségi oldalán miért olyan szegényes ez a terület. Pontatlan volt az eredmény, ha személyekre kerestünk, a témakörök szerinti kutakodás pedig szinte kaotikus találatokat hozott. Mostantól kibővülve és átfaragva érkezik ez a funkció, amely egyesíti a közösségi oldalon belülről és kívülről érkező találatokat.
Ha a Google+-on belülről indítunk keresést valamilyen kifejezésre, egyrészt megkapjuk a közösségi oldalon regisztrált ismerőseink kapcsolódó üzeneteit és megosztásait, az ismerősi köreinken kívüli felhasználók publikus bejegyzéseit, valamint a hagyományos webes tartalmakat is.
Ami nincs, és ami lesz ■ Persze a legfrissebb építőkockák láttán sem lett boldog mindenki, aki eddig kritizálta a rendszert vagy épp fontos funkciókat hiányolt. Továbbra sincsenek professzionális profilok cégek, márkák és szolgáltatások számára, és a Google Apps fiókokkal még mindig nem lehet összekapcsolni személyes Google+ profilunkat.
Vic Gundotra, a szolgáltatás fejlesztéséért felelős alelnök mindenesetre igyekezett a közeljövő újításairól is infómorzsákat szórni a még többre vágyók számára. Hamarosan felturbózott változatban használható a Huddle üzenetküldő funkció, amelyet egyúttal át is neveznek Messengerre. Ehhez érkezik az SMS támogatás is, így a kikívánkozó magvas gondolatainkat hamarosan már butatelefonról is közzétehetjük.
Részletesebben testre szabhatjuk majd profilunkat is, többek között könnyebben változtathatunk profilképünkön, és azt is beállíthatjuk, milyen Google+ eseményekről milyen formában szeretnénk értesítéseket kapni.
Kedvenc reklámok ■ A hirdetők számára fontos egy kevésbé hangosan meghirdetett újdonság, mely szerint mostantól nem csupán mások aktivitását, vagy weboldalakat lehet "Google-módra lájkolni", azaz a +1 gomb megnyomásával ajánlani ismerőseinknek. A Google hirdetési rendszerében megjelenő képes és szöveges reklámokat, bannereket is kedvencnek jelölhetjük, ezáltal szép lassan kialakítva egy egyedi hirdetési preferencia-kört.
A felhasználók felé elvben ez olyan könnyebbséget jelent, hogy a kitartó pluszegyezés hatására egyre kevésbé jelennek majd meg olyan reklámok, amelyek nem érdeklik. A hirdetők pedig természetesen annak örülhetnek, hogy a bannerek és egyéb fizetett tartalmak megosztásával a felhasználók aktívan részt vesznek a hirdetési információ terjesztésében.