Eddig csak úgy lehetett bejutni a Google+ tesztelői közé, mint valami exkluzív celebpartira: befolyásos ismerősökkel és sok-sok szerencsével. Mostantól megnyílnak a kapuk, bár a szolgáltatás még mindig béta - igaz, egy csomó fejlesztés érkezett és érkezik hozzá.
Miután közel három hónapig csupán meghívásos módon lehetett bejutni a Google közösségi oldalára, a keresőóriás most érezte eléggé felkészültnek a Google+ szolgáltatásait és hátterét arra, hogy bárki regisztrálhasson. A kapunyitás stílusosan a századik fejlesztés a bemutatkozás óta eszközölt 99 különféle újítás és hangolás után.

Kép és hang mindenhol A szóban forgó 99 fejlesztésből közel egy tucat fontos újítást a nyitás előtti utolsó pillanatra hagytak a Google szakemberei. Teljesen egyértelmű, hogy a vállalat az okostelefonos rendszerek közül az Androiddal ápolja a legszorosabb barátságot, ezért mobilok közül elsőként a zöld robotos telefonokon fut majd a Google+ Hangouts szolgáltatása. A hagyományos vagy akár csoportos videóbeszélgetéshez minimum a rendszer 2.3-as (Gingerbread) változatára van szükség, és persze nem árt egy előlapi kamera is a telefonokon.


A Hangouts másik újdonsága az "On Air", amelyben lehetőségünk van videóüzeneteink "nyilvános sugárzására" is. Ilyenkor az eddigiekhez hasonlóan maximum kilencen csatlakozhatnak a beszélgetéshez, de megnézni korlátlan számú felhasználó tudja, akár felvételről is.

A beszélgetések közben mostantól olyan extrákra is lehetőségünk lesz, mint a képernyőnk megosztása, a beszélgetőpartnereinkkel közös rajzpapír használata, valamint a Google Docs élő integrációja.


Keres ő? A Google+ egyik leghangosabban kritizált funkciója a keresés volt, a tesztelők nem értették, hogy egy alapvetően webes keresésből meggazdagodó vállalat közösségi oldalán miért olyan szegényes ez a terület. Pontatlan volt az eredmény, ha személyekre kerestünk, a témakörök szerinti kutakodás pedig szinte kaotikus találatokat hozott. Mostantól kibővülve és átfaragva érkezik ez a funkció, amely egyesíti a közösségi oldalon belülről és kívülről érkező találatokat.

Ha a Google+-on belülről indítunk keresést valamilyen kifejezésre, egyrészt megkapjuk a közösségi oldalon regisztrált ismerőseink kapcsolódó üzeneteit és megosztásait, az ismerősi köreinken kívüli felhasználók publikus bejegyzéseit, valamint a hagyományos webes tartalmakat is.

Ami nincs, és ami lesz Persze a legfrissebb építőkockák láttán sem lett boldog mindenki, aki eddig kritizálta a rendszert vagy épp fontos funkciókat hiányolt. Továbbra sincsenek professzionális profilok cégek, márkák és szolgáltatások számára, és a Google Apps fiókokkal még mindig nem lehet összekapcsolni személyes Google+ profilunkat.


Vic Gundotra,
a szolgáltatás fejlesztéséért felelős alelnök mindenesetre igyekezett a közeljövő újításairól is infómorzsákat szórni a még többre vágyók számára. Hamarosan felturbózott változatban használható a Huddle üzenetküldő funkció, amelyet egyúttal át is neveznek Messengerre. Ehhez érkezik az SMS támogatás is, így a kikívánkozó magvas gondolatainkat hamarosan már butatelefonról is közzétehetjük.

Részletesebben testre szabhatjuk majd profilunkat is, többek között könnyebben változtathatunk profilképünkön, és azt is beállíthatjuk, milyen Google+ eseményekről milyen formában szeretnénk értesítéseket kapni.

Tipp: figyelem, a videóbeszélgetést rögzítjük!
Nagy szám! A fejlesztők máris imádják a Google+-t
Google+ kontra Facebook: pluszok és mínuszok

Kedvenc reklámok A hirdetők számára fontos egy kevésbé hangosan meghirdetett újdonság, mely szerint mostantól nem csupán mások aktivitását, vagy weboldalakat lehet "Google-módra lájkolni", azaz a +1 gomb megnyomásával ajánlani ismerőseinknek. A Google hirdetési rendszerében megjelenő képes és szöveges reklámokat, bannereket is kedvencnek jelölhetjük, ezáltal szép lassan kialakítva egy egyedi hirdetési preferencia-kört.


A felhasználók felé elvben ez olyan könnyebbséget jelent, hogy a kitartó pluszegyezés hatására egyre kevésbé jelennek majd meg olyan reklámok, amelyek nem érdeklik. A hirdetők pedig természetesen annak örülhetnek, hogy a bannerek és egyéb fizetett tartalmak megosztásával a felhasználók aktívan részt vesznek a hirdetési információ terjesztésében.

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.