Hivatalosan is bejelentették a Google blogszolgáltatásának integrációját a Google+-szal. Ez azonban csak egy lépése a nagy tervnek, hogy egységbe kovácsolják a cég szolgáltatásait.
Nem kellett sokat aludni ahhoz, hogy kézzel fogható bizonyítéka legyen a múlt héten rendezett Web2.0 Summit egyik beszélgetésén elhangzottaknak. Ott a Google két vezetője
a Google+ fejlesztési irányairól számolt be, és felvázoltak egy komoly integrációs sorozatot, amelynek végső célja a keresőóriás meglévő szolgáltatásainak összegyúrása a nemrégiben indult Google+-szal.
Coming out ■ Ennek egyik, nem is elhanyagolható lépését máris bejelentették: a cég blogszolgáltatását, a Bloggert ezentúl Google+ felhasználói adatokkal is össze lehet kapcsolni, és azzal használni. Így az olvasók például több információt kaphatnak a bloggerről (már amennyiben utóbbi is így látja jónak), de érdekes újításként említhető az is, hogy az író Google+ kapcsolatainál a bejegyzések megjelennek a keresési találatok között – külön megjelölve, hogy azt ismerősünk posztolta a témában, valahogy így:
További összefonódásra és felhasználói aktivitásra ad lehetőséget a kommentek területe. A Google+-on ugyan eddig nem tűrték meg az álneveket, de múlt heti beszédükben már ezt sem tartották annyira megváltoztathatatlannak a Google vezérei. Ha Google+ hozzáféréssel lehet kommentelni a Bloggerben, az mindkét szolgáltatásnak jót tehet, főleg, ha valamilyen módon valóban megoldják az álnévvel vagy névtelenül nyilatkozás lehetőségét.
A szolgáltatások integrációját bejelentő bejegyzés ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a név nélkül blogolók egyelőre nem kapcsolhatják össze Google+ fiókjukkal a bloggeres blogjukat. Akik viszont megteszik, az a későbbiekben érkező fejlesztésekhez, integrációs elemekhez is automatikusan hozzáférnek majd.
Cégek célkeresztben ■ Bár a Blogger integrációja tagadhatatlanul fontos elem a Google+ lehetőségeinek maximális kihasználásában, ennél is nagyobb hatással lehet a rendszerre, ha a Google Apps szolgáltatásaival sikerül összebarátkoztatni a közösségi megoldást. A népszerű Gmail levelező, a könnyen használható naptár vagy a csoportmunkára is alkalmas dokumentumkezelő mind olyan eleme a Google portfóliójának, amely a Google+-ba integrálva egy jól működő vállalati közösségi és kollaborációs szolgáltatás alapját adhatja.
Ebben az értelemben tehát nem is a Facebookkal kell versenyeznie a Google+-nak, hanem azokkal a kisebb megoldásokkal, amelyeket kifejezetten céges webkettes kommunikációra fejlesztettek és használnak, mint például a Salesforce.com Chatter szolgáltatása.
Hibatűrés ■ Tulajdonképpen belső munkára már ma is valahogy így használják a Google+-t a vállalat munkatársai, ám ez a rendszer láthatólag még nem alkalmas arra, hogy komoly céges platformként üzemeljen (más szavakkal: nem hülyeségbiztos). Erre a Google számára fájdalmas példák adódtak a közelmúltban: egyik magas rangú fejlesztő mérnökük a kollégáival akarta megosztani a céges fejlesztési politika hibáit boncolgató kirohanását, ám véletlenül az egész világnak publikussá tette.
Hasonló probléma miatt lett rövid ideig teljesen nyilvános
a Gmail fejlesztésének részleteit tartalmazó videó, amit később úgy kommentáltak újságíróknak a Google-nél, hogy "ööö... ezt nem szabadott volna látnotok". Az ilyen bakik lehetősége nyilván nem fér bele egy majdan pénzért kínált vállalati közösségi platformba, de nincs is még használható, publikus szolgáltatás, tehát a Google-nek még van esélye tanulni és javítani.