Számos eddigi szolgáltatását leállítja vagy más termékekbe integrálva viszi tovább a keresőcég. Ez utóbbiból profitálhat a 90 milliós felhasználói számot átlépő Google+ is.
Hivatalos
blogbejegyzésben hozta nyilvánosságra a Google, mely szolgáltatásoktól tervez az idén megválni. A profiltisztítás már egy jó ideje folyik a kaliforniai vállalatnál, többek között ennek keretében mondtak búcsút a
Google Video oldalnak, zárták be a
Labs kapuit és állították le végleg a rossz emlékű
Wave működését.
A sikeres termékekre fókuszálást és ezek Google+-ba történő minél szorosabb integrálását célzó stratégia részeként néhány hónapon belül féltucat szolgáltatást függeszt fel a cég. Ezek egy része beolvad más termékekbe, mások teljesen eltűnnek, míg olyan is akad, amely a vállalaton kívül folytathatja tovább a működést.
Ég veled! ■ Ez utóbbira példa a Sky Map: a világűrt feltérképező alkalmazás nyílt forrású projektként folytatódhat. Megszűnik a levélarchiválásra való Message Continuity, az adatmenedzsmenttel foglalkozó Needlebase pedig felolvad más Google projekekben. Szintén néhány hónapja van már csk hátra az Uchrin webanalitikai eszköznek, amely azonban már jó ideje a Google Analytics szolgáltatásában kapott helyet.
A webfejlesztőknek hasznos Social Graph API helyét a Google+ programozói felülete veszi át, mint ahogy javarészt már a cég saját fotós alkalmazásába, a Pacasába integrált Picnik képei is nagy valószínűséggel a vállalat közösségi megoldásába lesznek átmentve.
Minden út a Plusba vezet ■ Mint az jól látható, a Google+ jelentős képességeket és forgalmat remélhet a cég portfóliójának átalakításából. Minthogy a folyamat már tavaly elkezdődött, így nem meglepő az sem, hogy ennek első jelei a számokban is megmutatkoznak.
Egy független elemzőre hivatkozva december végén azt írtuk, hogy a Google+ február végén érheti el a 100 milliós felhasználói létszámot. A hétvégén azonban a vállalat vezetője,
Larry Page már azzal büszkélkedett, hogy 90 millió felett járnak, ami a korábbi ütemmel számolva is azt jelenti, hogy valamikor február első napjaiban összejöhet a kilenc számjegyű közösség. Page azt is elárulta, hogy nem csupán a regisztráltak száma, de az aktivitás is erősödik. Állítása szerint a felhasználók 60 százaléka naponta, több mint 80 százalékuk pedig hetente legalább egyszer tesz valamit a Pluson. A bejelentés hitelességét némileg árnyalja az a tény, hogy ennél részletesebb adatokat nem kívánt megosztani a Google első számú embere.
Könnyen lehet, hogy azokat is az aktívak táborába sorolják a cégnél, akik regisztrált Google+ felhasználóként csupán gmailes fiókjukat nézik meg. Vagy például az sem lehetetlen, hogy Page azoknál is behúzza a strigulát, akik a cég új,
közösségi tartalmat integráló keresési szolgáltatását használják. Ez utóbbi egyébként könnyen lehet, hogy a legfőbb mozgatórugója volt a hirtelen emelkedésnek, ám ahogy akkor is írtuk, a Google-nek ezzel kapcsolatban még komoly, megharcolandó vitái lesznek, mielőtt teljes sikernek könyvelheti el a változtatást.