A Tesco üzletlánc bevásárlást segítő okostelefonos applikációt tesztel egy londoni boltjában. Az alkalmazás a szupermarketekben elveszett emberként bolyongó vásárlóknak jöhet jól, hiszen a bevásárlólista alapján a lehető legrövidebb úton lehet kosárba rakni a terméket.
Az angliai cég egyelőre androidos telefonokon működő applikáció
tesztelését kezdte meg, amely nagy segítséget jelenthet azoknak, akik rendszeresen eltévednek a sorok között a beszerzendő árucikkek után kutatva. Egy londoni hipermarket lesz a terepe a próbaüzemnek, ahol egyébként a törzsvásárlói kártyával rendelkezők számára az ingyenes internetelérés is biztosítva van.
A tojásért forduljon balra ■ Maga az alkalmazás két fő komponensből épül fel. Az egyik a ma már szokványosnak mondható
bevásárlólista-készítés, a másik viszont egy térkép, ahol a felhasználó folyamatosan látja, pontosan hol van az áruházban, és merre kell haladnia, hogy a következő terméket megtalálja. Az optimalizációnak köszönhetően így a lehető legkevesebb idő alatt végezhetnek azok is, akik képtelenek megjegyezni, hogy hol szokott lenni a pékáru, vagy merre van a biorészleg.
Az applikációval az ad-hoc vásárlás is könnyebb, hiszen rá lehet keresni a bevásárlólistán nem szereplő termékekre. Így biztosan és a legrövidebb úton odatalálunk például a speciális, muskátliknak szánt virágföldhöz – ha éppen erre támadna hirtelen ingerenciánk. (Utóbbira egyébként az áruházlánc nyilvánosan elérhető iPhone alkalmazása már régóta képes.
Kérdőjelek ■ Nyilvánvalóan még kérdéses, hogy mindebből mikor lesz széles körben elérhető alkalmazás a Tesco üzleteiben. Már ha egyáltalán valaha bevezetik. Ráadásul a kétség nem feltétlenül technológiai vagy praktikussági oldalról merül fel, sokkal inkább üzletpolitikai okokból.
A hipermarketek ugyanis nem unalomból rendezik át rendszeresen a különböző termékcsoportok helyét az üzletben. A cél ezzel pontosan az, hogy a vásárlók ne megszokott, rövid úton járják be a boltot, hanem kicsit bolyongva olyan termékeket lássanak és vegyenek meg, amelyeket alapesetben nem vettek volna. Persze, mint ahogy arra címünkben is utaltunk, az alkalmazás célközönsége nem pont az a réteg, amelynél az átrendezéssel lehetne további vásárlást ösztönözni. Így még az is lehet, hogy az áruházlánc szempontjából a két módszert sikeresen lehet majd együtt alkalmazni.