Ahogy egyre több autó szorong az utakon, vagy épp harcol a parkolóhelyekért, egyre kevesebb kedvünk van nap mint nap beszállni a négykerekűek csatájába. Egy ötletes alkalmazás telefonos vagy webes segítséget nyújt az egy irányba utazók ideiglenes autós társbérletének megszervezésében.
Magyarországon először talán a nyolcvanas években hallhattunk a Telekocsi szolgáltatásról. Akkoriban egy rádióműsor igyekezett segíteni abban, hogy egy irányba utazók könnyebben egymásra találhassanak, és a költségeket elosztva együtt indulhassanak el a kívánt irányokba valamelyikük autójával. Akkoriban az ilyen kezdeményezéseket még leginkább a költségcsökkentés, valamint az autók mainál jóval kisebb száma motiválta, és főleg hosszabb utakhoz kerestek utastársakat vagy épp járművet. Ma már az okok egyik része visszájára fordult, és ezért a Telekocsi-gyakorlat is más értelmet kapott, viszont van hozzá egy, a rádiós betelefonálásnál jóval hatékonyabb módszer.

Jársz velem dolgozni? Manapság már épp az a probléma, hogy túl sok az autó. Amikor valaki reggelente dolgozni indul, számolnia kell a bosszantó dugókkal, valamint a parkolóhely-keresés fárasztó és idegőrlő folyamatával is. Ennek ellenére még mindig sokan vannak, akik nagyobb távolságokból, agglomerációs területekről, vagy akár még messzebbről ingáznak naponta, ők kénytelen-kelletlen mégis beülnek az autóba minden reggel... egyedül.



A német fejlesztésű Flinc épp ezt felismerve kínál egyfajta ötletes megoldást. Egyrészről tehát sokaknak szüksége van az autóra, de gondot okoz, hogy az egy ember = egy autó gyakorlat miatt tele van a város? Akkor újítsuk csak fel a Telekocsi ötletét, keressünk olyan utastársakat, akik hasonló útvonalon és időszakokban közlekednek.

A Flinc saját webes felületén, valamint okostelefonos appokon keresztül kommunikál velünk és a világgal. A regisztráció során alapadataink megadását követően összekapcsolódhatunk Facebook profilunkkal vagy más közösségi fiókjainkkal, majd automatikusan vagy manuálisan nekiállhatunk ismerőseinket a rendszerbe importálni.

Innentől a szolgáltatás egyfajta kiterjesztett, interaktív Telekocsi-üzenőfallá változik. Mi magunk is előjegyezhetünk utakat, valamint keresgélhetünk is, ha mi magunk szeretnénk csatlakozni másokhoz egy adott időpontban vagy irány szerint. Mindezt megtehetjük saját ismerőseink körében, de az összes Flinc-felhasználóra is kiterjeszthetjük a kutatást. Ilyenkor egy térkép-nézetben láthatjuk a közelben tartózkodókat, valamint lista formájában megtekinthetjük, ki indul mostanában a környékünkről valamerre.



Egyes nemzetközi területeken a Flinc már gyakorlati együttműködést kötött a Sixt és a DriveNow autókölcsönzőkkel is, ilyenkor a térképen az is megjelenik, merre találjuk a legközelebbi autókölcsönzőt vagy bérbe vehető járművet. Ezáltal akkor is szervezhetünk egy közös utat, ha az indulók egyike sem tudja vagy akarja saját járművét bedobni a közösbe.

A rendszer informatív és barátságos, a paranoiásabb utazni vágyók szűrhetnek aszerint is, ki adott meg nyilvános telefonszámot – ilyenkor elég felhívni az érdeklődő utastársat, és a beszélgetés alapján eldönteni, beülünk-e vele egy kocsiba.

Egyedül nem megy A Flinc képes saját szolgáltatásán belül is közösségek összeállítására, így például létrehozhatunk munkahelyünk dolgozói számára egy külön csoportot, hogy aztán az egy irányból bejárók ezen a felületen szervezzék napi ingázásukat. Németországban már több nagyvállalat is támogatja a szolgáltatást, a Bosch-tól például közel 900 dolgozó alkot naponta telekocsikat.

A szolgáltatás ismertetőjében a megkönnyített közlekedés, a dugók felszámolása és a parkolóhely-mizéria csökkentése mellett nagy hangsúlyt helyeznek a környezetvédelmi szempontokra. A Flinc a német gazdasági minisztériummal közös felmérésében 20 millió ingázó esetén évente akár 711 millió eurós megtakarítást, valamint 1,1 millió tonnával kevesebb széndioxid-szennyeződést jósol a közösségi autós megoldások használatának elterjedése után.

Dropbox nagyban: 5 vállalati cloud-tároló
KKV-tipp: rend a lelke minden irodának!
Közösségi hívásfigyelő Androidra


A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.