A Facebookon hirdetők néhány héten belül több fontos újítással is találkozhatnak a közösségi oldalon elhelyezett reklámokat elemző megoldásban. Hatékonyabban kérhetünk részletesebb adatokat lájkokról, megosztásokról, költésekről.
Az újdonságokról a Mashable-nek nyilatkozott David Baser, a
Facebook hirdetési felületéért felelős termékmenedzser, aki szerint a most bevezetett funkciók nem csak analitikai eszközök, hanem végső soron optimalizációs segédek is, amelyekkel a felhasználók biztosabbak lehetnek abban, hogy a közösségi reklámokba fektetett összegek hatékonyabban térülnek meg. Az angol eredetiben "Action Measurement" névre hallgató új funkciók alapesetben interaktív grafikonok formájában jelennek majd meg a hirdetők számára elérhető felületen.
Lájkolj és fizess ■ A Facebookon jelenleg arra van lehetőség, hogy egy hirdetést különféle demográfiai csoportokra célozzunk, és mérjük a kampányok alapvető ismertetőjegyeit. A hamarosan induló új funkciókkal azonban mélyebbre lehet ásni az akciók sikerességét vizsgálva, így finomítva akár a jelenlegi kampányt, akár a tapasztalatok alapján elindított következőt.
A kibővített lehetőségek között szerepel, hogy megvizsgáljuk, hányan lájloktak egy céges oldalt vagy ezeken megjelenő bejegyzéseket, kommenteket és megosztásokat. Akár azt is figyelhetjük, hányan jelentkeztek be egy Facebookon regisztrált helyre, vagy mennyien jelölték be magukat az általunk megosztott fotókon.
A közösségi oldalba beépülő alkalmazásainkkal kapcsolatban láthatjuk, hányan telepítették, és milyen szinten használják ezeket. Az appokon belüli mikrotranzakciókat is részletesen figyelemmel kísérhetjük: megnézhetjük, ki hányszor és mennyit költ. Ezen kívül megosztott események résztvevőinek alakulásáról is pontosabb képet kaphatunk. A lényeg tehát, hogy mostantól nem csak magát a hirdetést követhetjük figyelemmel, hanem azt a Facebook-eseményt is, amit reklámozunk. Az eredményeket egy napra, egy hétre vagy egy 28 napos szakaszra bontva is megnézhetjük.
Május idusa +2
Nemzetközi információk szerint időközben kiszivárgott a Facebook tőzsdére menetelének végleges dátuma, ezek szerint a közösségi oldal május 17-én teszi meg a rég várt lépést. A TechCrunch szerint a végleges értékelés alapján a vállalat 100 milliárd dollárt ér, tehát részvényenként 40 dolláros áron indulhat csatába.
Szaporodjatok, sokasodjatok, hirdessetek ■ Ha egy üzlet beindul, nem szabad hagyni, hogy lelassuljon - többek között ez állhat a hirdetők újabb kényeztetése mögött. A Business Insider információi szerint ugyanis a Facebookra özönlenek a reklámozni vágyók, erre többek között a CPC alakulásából lehet következtetni. A cost per click mutató azt jelzi, mennyit fizet átlagosan egy hirdető, amikor egy felhasználó rákattint a szponzorált hivatkozásra. Ez az érték a közösségi oldal esetében tavaly 28 százalékkal, 0,90 dollárra nőtt, míg a versenytárs Google 2011-ben 12 százalékkal csökkenő CPC-vel zárta az évet. Elemzők szerint az új analitikai eszközök, valamint az idei év második felére várt, kifejezetten mobilra optimalizált hirdetési megoldások még nagyobb és aktívabb hirdetői kört vonzhatnak a Facebookra.