Az AdSense kattintás alapú hirdetési bevételt generál azon oldalak számára, akik a Google által kezelt hirdetéseket hajlandóak elhelyezni weblapjukon. A szolgáltatásnak már sok formája létezik, de a két legfontosabb a tartalmi relevancia alapján felbukkanó hirdetések az oldalakon elhelyezett dobozokban (AdSense for content), illetve a honlapokba beépített és azon belül használt Google-kereső lefuttatásakor megjelenő reklámok (AdSense for search).
A nyerőszámok: 68 és 51 | Eddig csak találgatások léteztek arról, vajon a Google mekkora szeletét tartja vissza a bevételi tortának, és mennyit enged át a vele partnerségre lépő oldalaknak. Tegnapi blogbejegzésében a társaság alelnöke, Neal Mohan lerántotta a leplet a titokról. A jelenleg legnagyobb potenciállal rendelkező tartalmi hirdetés-elhelyezésből 68 százalék bevétel jut a partnereknek, míg az oldalon belüli keresések mellett megjelenő reklámokból származó pénz 51 százaléka érkezik számlájukra. Ettől az aránytól csak felfelé lehet eltérés, nagy potenciállal bíró médiavállalatokkal a cég külön megállapodásban adhat jobb feltételeket is.
A Google az adatok nyilvánosságra hozását hirdetési politikájának átláthatóbbá tételével magyarázta. Ezen volt és van is mit javítani, hiszen a vállalatot rendszeresen éri ezzel kapcsolatban kritika. Most egy puzzle darabka a helyére került, és kicsit könnyebbé vált az eligazodás a hirdetési piac ezen részén.
Apróságok a homályban | Teljes átvilágításról azonban még nem beszélhetünk, hiszen a kisebb jelentőségű AdSense-megoldások osztozkodási aránya továbbra sem publikus. Így például még mindig nem tudni, mennyit tart meg magának a cég az AdSense mobilos, illetve feedekre specializált változatából. A blogbejegyzésben mindezt azzal magyarázza az alelnök, hogy ezeken a területeken még számukra sem világos, milyen költségeik vannak, így a szolgáltatás beárazása jelenleg is képlékeny terület.
Mohan arra is felhívja a potenciális partnerek figyelmét, hogy ne pusztán a százalékot nézzék, hanem az ebből nyerhető teljes bevételt. Azaz hiába kínál egy versenytárs magasabb százalékot, ha a hirdetések által generált összbevétel jelentősen elmarad a Google által kínált megoldáshoz képest – magyarázta az alelnök.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak