Egyre nyilvánvalóbb, hogy a Google számára az online hirdetési üzlet mellett kiemelt fontosságú a vállalati IT-termékek piaca. Az sem okozott meglepetést, amikor a Wall Street Journal még az év elején megszellőztette, hogy márciusban megkezdené működését a Google online szoftverboltja. Akkor még arról szóltak a hírek, hogy a Google Appsszel összefésült rendszerben a külső fejlesztők által készített szoftverek fizetős formában lennének letölthetők, a Google pedig a szolgáltatásért és a keretrendszerért egyfajta közvetítői díjat számlázna a letöltött alkalmazások gyártói felé. Mindez bizonyos fokú továbblépés lett volna a már létező Google Solutions Marketplace-hez képest, ami tulajdonképpen egy információs gyűjtőportál, rajta keresztül a vásárlókmás gyártókkal léphetnek kapcsolatba.
A Google tegnapi bejelentése ehhez képest olyan szoftveráruházról szólt, ahol felhőalapú alaklmazások megvásárlására van lehetőség, melyek együttműködnek a Google saját szolgáltatásaival. A Google Apps Marketplace ötven darab, harmadik félen keresztül értékesített termékkel indult el. A vállalat részéről Chris Vander Mey vezető termékmenedzser elmondta: a legnagyobb problémát ezek összehangolása jelentette és jelenti, mivel a különféle alkalmazások alapesetben nem működnek együtt. Az Apps Marketplece-en belül ez annyival egyszerűbb, hogy nem egymással kell adatokat megosztaniuk, hanem külön-külön a Google egyes szolgáltatásaival dolgoznak együtt.
Ígéretes stratégia | Az új szoftveráruház elindítása ésszerű lépés a vállalat részéről, amennyiben fokozatosan el akar mozdulni a végfelhasználók felől a vállalati ügyfelek irányába. Elemzők azt is kiemelik, hogy az Apps Marketplace a közvetlen profit mellett az aktuális "alkalmazásmánia" meglovaglását célozhatja: lehetőséget bizotsít a fejlesztőknek, hogy széles közönség előtt mutassák be és árulják termékeiket, ami jelenleg az iPhone és más, hasonló platfotmok hajtóereje. A Google egyébként azt is elárulta, hogy a vállalat rajta keresztül lebonyolított értékesítés bevételeinek 20 százalékát tartja meg.
Az Apps Marketplace újabb ösztönzést adhat a vállalati ügyfeleknek, hogy az üzletkritikus megoldásokhoz számításba vegyék a web-alapú alkalmazásokat a jelentősen drágább asztali szoftverekkel szemben. Ez nem csak a versenytársakkal, például a Microsofttal szemben jelent újabb eszközt, de általánosságban is segíthet propagálni a webet mint a jövő szoftverfejlesztési platformját. Az egyetlen komoly nehézség talán abból fakad, hogy a Google Apps csak úgy jelenthet alternatívát a már használatban lévő megoldások mellett, ha valóban képes azok teljes funkcionalitását nyújtani - ez egyelőre nem feltétlenül valósul meg.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak