A Rádió Taxi új rendszere segítségével nemcsak a feltölthető taxikártyák ideje érkezett el, de gyorsabb és hatékonyabb lesz a rendelési folyamat, kevesebb a hibalehetőség, és a remények szerint elégedettebb az ügyfél.

Taxira várva eddig egy csomó kényelmetlenségre is felkészülhettünk: a sofőr nem tud nagy címletből visszaadni, egy félreértés miatt rossz címen vár, problémás a számlaadás, vagy épp hosszú percekig kell az adataimat diktálnom a diszpécsernek. A Rádió Taxi fejlesztései most olyan komplex megoldásban teljesedtek ki, amely mindezen problémákat orvosolhatják, és az utasok kényelmének szolgálata mellett a sofőrök között is "egyenlőséget teremthetnek".

Több mint taxikártya |  A Cisco, a Bull és a T csoport segítségével megvalósított átállás már régóta váratott magára, és bár konkurens taxivállalatoknak vannak már részeiben hasonló megoldásai, a Rádió Taxi egy nagy levegővétellel egy olyan teljes körű korszerűsítést hajtott végre, amely más iparágakban is példaértékű lehet.

Az alapötlet természetesen itt is az volt, hogy az addigi fizetési módok mellett egy elektronikus, interneten is követhető, feltöltőkártyás fizetési rendszert kínálhassanak az utasoknak. Ennek eléréséhez a flotta minden autójába beépítettek egy korszerű POS-terminált - ez azonban önmagában még nem újdonság. Az innováció a lehetőségek még jobb kihasználásában rejlik. Az egyik továbbfejlesztett ötlet az volt, hogy a terminált a fizetésen kívül sok minden másra is használni lehet.

Így a kis készülék váltotta fel az eddigi URH-alapú címfelvételi eljárást is, amely több szempontból is előrelépés. Eddig a diszpécser által beolvasott címekre URH-s jeladással lehetett "lecsapni", ez azonban ma már kőkori módszernek számít. Elvben a leggyorsabban reagáló taxisé a fuvar, ám az URH-s rendszer nem tudta lekezelni a sok egyidejű választ, folyamatos problémát okozva ezzel az elsőség megállapításakor. A terminálon keresztül leadott jelentkezés azonban a másodperc töredékével egyenértékű különbségeket is pontosan lekezel, az időbélyegzővel ellátott visszajelzésekből könnyen és gyorsan kiválasztható, ki kapja a munkát.

Ez után az utas neve, a felvétel helye és a többi, sofőr számára fontos adat a diszpécserirodában futó új információs rendszerből egy gombnyomással a taxi POS-termináljának képernyőjére érkezik, így nincs szükség hosszas magyarázatra, és gyakorlatilag kizárt a félrehallásból, elírásból adódó hibák esélye is.

E-számla és e-ellenőrzés |  A belső információs rendszer cseréje egyébként az ügyintézést is megkönnyíti. Az utasokkal kapcsolatos információkat kezelő adatbázisból nemcsak az alapadatokat, hanem az utazási szokások, autóválasztási preferenciák is nyomon követhetők. Így a diszpécser már azelőtt tud mindent az utasról, mielőtt felvenné a telefont: a kijelzett hívószám alapján a beszélgetés kezdetére már a képernyőn van minden, amit tudnia kell.

Magánszemélyeknek is hasznos lehet, de vállalatok esetében óriási könnyítést jelent az elektronikus számlázás lehetősége. A környezetvédelmi és költségkímélő megközelítés mellett az is hasznos, hogy egy regisztrációt igénylő webes felületen az ügyfelek nyilvántarthatják addigi utazásaikat, és egy helyen találhatják meg a taxiszámlákat is. A végeredmény tehát nem csupán a gyorsabb taxirendelés és a kényelmesebb utazás, de a megkönnyített adminisztráció is - az ügyfél számára ugyanúgy, mint a taxitársaságnak és a sofőröknek is.

Legalábbis a taxivállalat ezt reméli a bevezetéstől, a gyakorlat pedig hamarosan eldönti, igazuk van-e.
 

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.