A közösségi médiára specializált CRM-megoldások kezdenek érett stádiumba jutni. A gyermekien egyszerű, hányan lájkoltak, ki osztott meg típusú elemzésekből már nem nagyon lehet megélni.

Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) alkalmazások közösségi médiára koncentráló, új szegmensével már egy évvel ezelőtt is foglalkoztunk. Az eltelt idő nem csupán a közösségi média fejlődését és még nagyobb arányú elterjedését hozta, hiszen a közösségi CRM megoldások piaca megpróbál ugyanolyan gyorsan adaptálódni a folyamatosan alakuló, változó szokásokhoz.

A Gartner nemrég kiadott elemzése szerint a tavaly még "mindössze" 625 millió dolláros összebevételt produkáló social CRM szegmens idén már 820 milliót hoz a szállítóknak, jövőre pedig várhatóan meghaladja az egymilliárdos szintet is. Ezen a kifejezetten fiatal részpiacon az elemzőcég számításai szerint több mint százan kínálnak különböző mélységű közösségi CRM megoldásokat. A Gartner a piaci torta bővülésével párhuzamosan konszolidációt vár az elkövetkező időszakban. Ennek egyébként már most számos jele van, hiszen több nagy szállító máris végrehajtott néhány akvizíciót.

Ezek közé a szállítók közé tartozik a SAS, aki a felvásárlások mellett kutatással is megpróbálja erősíteni piaci ismereteit és pozícióját. A cég megbízásából készült felmérésből ugyan semmi meghökkentő vagy furcsa összefüggésre nem lehet jutni, de azt mindenképpen alátámasztja és megerősíti, hogy a régi (mérési) módszerek használata, a közösségi interakciók sekélyes vizsgálata teljesen félrevezetheti a vállalatokat.

Cseppben a tenger Nézzünk egy leegyszerűsített példát: adott egy olyan személy, aki ugyan nem vásárol semmit, de a cég termékét egy bejegyzésben ajánlja ezres nagyságrendű ismerősi körének. Közül még többen továbbosztják az üzenetet, majd ennek együttes hatására összesen több tucat megrendelést kap az adott vállalat. Ha a CRM-rendszer csak azt figyeli, hogy egy adott személy vásárolt-e valamit, akkor a példában szereplő felhasználó értéktelennek lesz minősítve, miközben a valóságban egy fontos, a cég eladásaira nagy hatással bíró személyről van szó.

Ennek megfelelően a cégvezetőkkel folytatott mélyinterjús kutatásból készített jelentés azt ajánlja a cégeknek, hogy gondolják újra a vevői érték meghatározásának módját, amelynek alapján az ügyfélkapcsolati stratégiát is felül lehet vizsgálni. A jelentés kiemeli, hogy a közösségi média térnyerésével erősebb pozícióba kerülnek a vásárlók. Ez nyilvánvaló, hiszen míg régebben személyesen, telefonon, vagy maximum a cég hibabejelentő oldalán lehetet reklamálni, addig az internet és különösen a közösségi média elterjedésével a negatív (és persze a pozitív) vélemények széles rétegekhez juthatnak el akár egyetlen fogyasztótól is.

Minden mérhető  A közösségi médiában zajló beszélgetések rendezetlenek és strukturálatlanok. Az analitikai eszközök azonban lehetővé teszik, hogy a vállalatok megragadják az ebben a környezetben folytatott tevékenység lényegét, és hasznos információkat szűrjenek le belőlük. A SAS közösségi analitikai megoldásával vagy más megfelelő alkalmazásokkal a szervezetek azonosítani tudják az online vevők között fennálló kapcsolatokat, felmérve, hogy hány párbeszéd zajlik egy adott személy és ismerősei között. A webforgalmat vagy értékesítési adatokat tartalmazó adattárakra való kereszthivatkozás jelzi, hogy az adott fogyasztó viselkedésére hatással voltak-e az online társalgások.

Kitartóan nyomulnak a táblagépek az üzleti szférában
A SAS is vett egy marketinget támogató szoftvercéget

A vállalatok meghatározhatnak egy átlagos értéket, amely egy bizonyos személy online beszélgetésein, közösségi elérésén és gondolatmegosztásra való hajlamán alapul, vagy egy új termék, szolgáltatás értékesítésével van összefüggésben. Ennek segítségével aktualizálhatók a szegmentációs szabályok, és átalakíthatók a kezelési stratégiák. A SAS alkalmazásához olyan modul is tartozik, amellyel a társalgásokat rangsorolni lehet, és valós időben a közösségi oldalakat kezelő csapat legmegfelelőbb tagjához lehet irányítani őket.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.