Az összes adattárolással, illetve adattárházakkal foglalkozó nagy szállító igyekszik megvetni a lábát a nagymennyiségű adatelemzés területén. Legutóbb a Teradata mutatott be egy új célgépet, amellyel a hagyományos adatbázisokat és az újfajta "big data" módszereket ötvözné.
Az adattárház-megoldások egyik vezető szállítója, az amerikai Teradata a múlt héten egy új analitikai adabázis platformot mutatott be Teradata Aster MapReduce Platform néven, amely a hagyományos SQL adatbázis képességeket az utóbbi időben egyre népszerűbb MapReduce analitikai keretrendszer nagy mennyiségű adatok elemzését lehetővé tevő erejét kombinálja.
A megoldás segítségével az üzleti analitikusok kompexebb adatelemzéseket hajthatnak végre a végre a vállalat különböző rendszereiből érkező, nagymennyiségű adatokból. Ez alapján például éles képet kaphatnak az ügyfelek viselkedéséről, és még pontosabban célozhatják őket a marketing ajánlatokkal.
Eddig bonyolult volt ■ A Teradata bejelentése amiatt érdekes, mivel a Google által kifejlesztett MapReduce modell nagyon hatékony a nem strukturált adatokban való elemzésre, a lekérdezéseket eddig egyenként kellett leprogramozni például JavaScriptben vagy valamilyen MapReduce-specifikus lekérdezési nyelvben, ami az átlagos üzleti elemző számára túlságosan bonyolult.
A Teradata - szoftverként, cloud szolgáltatásként és célgépként is eléérhető - megoldásával az SQL-t előre csomagolt MapReduce modulokkal kombinálható analitikai keretrendszert alkottak, amelyet akár SQL-lekérdezéseken keresztül vagy üzleti intelligencia eszközökön keresztül is el lehet érni.
Éles verseny ■ A mostani bejelentés az első azóta, hogy idén márciusban a Teradata 263 millió dollárért felvásárolta az Aster Data Systems nevű céget; a lépéssel az adattárház-szállító célja az volt, hogy az adattárolási menedzsment portfolióját megerősítse, emellett a nagymennyiségű adatok (Big Data) elemzésének piacán is megvesse a lábát. A korábban az Aster Data által fejlesztett analitikai szoftver segítségével nagymennyiségű strukturált és nem strukturált (például szöveg, kép, videó) adatok elemzésére is lehetőség nyílik. Az Aster Data mellett a Teradata egy másik, hasonló profilú céget (Aprimo) is felvásárolt 50 millió dollárért.
A nagymennyiségű adatok elemzésének piacán egyre élesebb verseny folyik, a nagy szállítók, mint a Dell, HP, IBM, Oracle, EMC vagy a Teradata folyamatosan jelentik be újabb termékeiket, illetve vásárolják fel az innovatív kisebb fejlesztőket.