Kisvállalkozásoknál évek óta jól működik az interneten személyre szabott ruhák készítése és eladása. A Forrester szerint elérkezett az idő, hogy a nagy gyártók is rámozduljanak erre a szegmensre.
A technológiai piacelemzésben jártas Forrester szakértője arra buzdítja blogbejegyzésében a nagy ruhaipari vállalatokat, hogy kövessék a startupok által már régóta sikeresen működtetett üzleti modellt: azaz adják meg a lehetőséget a vásárlóknak, hogy saját maguk tervezte ruhát vehessenek.

Mindannyian egyéniségek vagytok A mass customisation, azaz a tömeges testre szabás a 70-es évek óta vissza-visszatérő motívuma a jövő üzleti modelljét vizionáló szakkönyveknek. A ruhaiparban is volt már próbálkozás erre, de sosem lett áttörő siker. A Forrester ellemzője a Levi's tervezhető farmerjeit említi. Ez az 1993-tól 2003-ig futó projekt szerinte egyrészt azért futott zátonyra, mert egy alapvető attribútumot, a nadrág színét nem variálhatták a vásárlók, másrészt pedig azért, mert a technológia fejlettsége nem volt még megfelelő stádiumban.



Nem szép, de a miénk - készül a Bitport-egyenruha :)

Mostanra azonban már az internet olyan szinten van jelen a fogyasztók mindennapjaiban, hogy nem kérdés, lesz-e megfelelő nagyságú célpiac egy ilyen konstrukciónál. A számtalan létező kisvállalkozás közül mi most a Blank Label szolgáltatását hozzuk példának. A 2009-ben indult cég elérhető áron kínál férfi ingeket, melyeket a lehető legapróbb részletig saját igényeinkre lehet igazítani. A szabástól az anyagon keresztül az egyedi feliratozásig bármit megoldhatunk az egyszerűen kezelhető online szabóságban. A pontos méretezést magyarázó videókkal segítik, de arra is van lehetőség, hogy a vásárló egy saját ruhadarabját beküldje a cégnek, amelyről aztán pontos mintát vesznek.

Nem trend a trendi Ez utóbbi nagyon lényeges eleme az ilyen boltok sikerének, hiszen a Forrester bejegyzésében is kiemelik: a divatosságnál sokkal fontosabb szempont az, hogy a ruha megfelelően illeszkedjen viselőjére. Ráadásul a technológiai fejlődés további eszközökkel segítheti a pontos méret kiszámítását: a 3D-s kamerákkal szerelt telefonok, vagy éppen a Microsoft Kinect vezérlője mind alkalmas lehet ilyen irányú fejlesztésekre.

Csökken az internetes vásárlással szembeni bizalmatlanság
Kinect: játékvezérlő a játékokon túl

Már a rajtnál megmakkant Donald Trump kriptoüzlete

Korábban 300 millió dollárra számítottak a World Liberty Financial (WLFI) tokenek eladásából, első körben 12 millió jött össze belőle.
 
Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.