A Twitter egyre fontosabb tényező az üzleti életben is, már rég nem csak az egotúltengéses tinik és közléskényszeres sztárok játékszere a mikroblog. Most házon belül fejlesztenek egy analitikai segédet, főleg a vállalati felhasználók számára.
Egyre több termék, márka, szolgáltatás és cég van jelen Twitteren: csiripelnek az üdítőitalok, az autómárkák, vagy akár sajtótermékek is (van például
Bitport Twitter csatorna is), éppen ezért a "professzionális csipogóknak" az sem mindegy, hatékonyan használják-e a szolgáltatást. Bár külső megoldások eddig is léteztek, most a Twitter maga állt neki egy belső segédeszköz kifejlesztésének.
Pusztába kiáltott csirip? | Ross Hoffman, a Twitter üzletfejlesztési csapatának vezetője beszélt az új szolgáltatásról egy sportmarketinggel foglalkozó rendezvényen. Az előadás szerint a mikroblog-üzemeltető egy olyan irányítópultot tervez, amelynek segítségével sokkal átláthatóbbá válik, mennyire jól csiripelünk, megfigyelhető az általunk megírt üzenetek hatékonysága.
Az új eszközt a júniusban megvásárolt Trendly fejlesztői készítik, és teljesen ingyenesen lehet majd használni. A tervek szerint még az idei negyedik negyedévben ki is lehet próbálni, bár nagy valószínűséggel kezdetben még béta állapotban, amelyen a felhasználói visszajelzésekre alapozva még finomítanak majd.
Majdnem mindenki örül | Egy ilyen analitikai megoldásra rég várt maga a Twitter is, hiszen ezzel bizonyíthatja saját létének üzleti fontosságát is a folyamatos kétkedők előtt: egy ilyen megoldással valóban kiderülhet, mennyien használják magáncélokon túl is, például marketing eszközként.
Emellett természetesen a professzionális Twitter-felhasználóknak is sokat segít majd az új szolgáltatás abban, hogy finomhangolhassák saját közösségi jelenlétüket. Ily módon könnyen követhető, mik voltak az igazán sikeres üzenetek (amelyeket sokan megnéztek, megosztottak, vagy válaszoltak rá), és mik voltak azok a kampányok, amelyeket nem fogadtak túl lelkesen a követők. Az egyetlen vesztes félként azok a külső fejlesztők szomorkodhatnak csupán, akik eddig hasonló eszközöket kínáltak, például a
Twitalyzer, a
Klout vagy az
Omniture.